۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84024788
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت پروژه‌های شیرین‌سازی آب دریا در بوشهر ۷ برابر شد

بوشهر-ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت:ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در این استان با افزایش ۷ برابری از ۲۰ هزار متر مکعب به ۱۵۰ هزار مترمکعب در دولت های یازدهم و دوازدهم افزایش پیدا کرد.

مهرداد ستوده روز چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از پروژه آب‌شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر افزود: این پروژه ۳۵ هزارمترمکعبی با ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی فاز نخست آن با ۱۲ هزارمترمکعب تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: اعتبار احداث آب شیرین کن، خط برق و خط انتقال پروژه نیز به ترتیب ۱۰ هزار، ۱۰۰ و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: با بهره برداری از پروژه آب شیرین کن بوشهر مشکل آب شرب استان بوشهر و بویژه شهر بوشهر به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی عنوان کرد: بزودی عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین کن ۱۷ هزارمترمکعبی برازجان مرکز شهرستان دشتستان نیز  آغاز خواهد شد.

ستوده با اشاره به اجرای سدهای بزرگ و کوچک‌تر مقیاس در بوشهر گفت: سدهای باغان، دالکی، دشت پلنگ، خاییز، ارغون کلمه، اخند عسلویه، آبپا دشتستان و قیزقلعه دشتی از جمله سدهای در دست ساخت استان بوشهر است.

ستوده یادآورشد: تا پایان امسال نیز سدهای اخند، خاییز و ارغون در استان بوشهر آبگیری و افتتاح خواهد شد.

وی اظهارداشت: استان بوشهر در عرصه اجرای طرح‌های عمرانی در زمینه‌های مختلف عمران شهری، روستایی، راه‌سازی، راه‌آهن و دیگر عرصه‌ها طرح‌های مهمی را اجرایی کرده است.

وی تامین آب آشامیدنی را یکی از مطالبات مهم مردم در شهرها و روستاها دانست و گفت: در این زمینه طرح‌های مهمی در عرصه سدسازی، شیرین‌سازی آب دریا و حفر و تجهیز چاه‌ها اجرا و عملیاتی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha