۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84024266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان در ماکو پرداخت شد

ارومیه- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) ماکو گفت: از ابتدای سال‌جاری، ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مددجویان این نهاد پرداخت شده که رشد ۵۶ درصدی نسبت به سال پیش از آن داشته‌است.

محمد محمدنژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای اجرای ۴۰ طرح اشتغال پرداخت شده‌است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای  ۲۵  طرح اشتغال مددجویی پرداخت شده ‌بود.

مدیر کمیته امداد ماکو بیان کرد: دامپروری، پرورش طیور، مشاغل صنفی و خدماتی از جمله طرح های اشتغال‌زا در سال جاری است.

وی اظهار داشت: امسال ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۲۰۰ طرح اشتغال زایی در این شهرستان به مددجویان تحت پوشش خود پرداخت خواهد کرد.

تعداد مددجویان این نهاد در ماکو یک‌هزار و ۶۱۹ خانوار است، اما بر اساس سیاست جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و با هدف کاهش اثرات فشار اقتصادی به قشر ضعیف و طبقات پایین، ۹۵۱ خانوار جدید در قالب طرح تبصره ۱۴ تحت حمایت قرار گرفتند که این افراد تنها از خدمات ۲ برابری یارانه، وام‌های اشتغال در سال جاری بهره مند شدند.

کل جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو با احتساب این افراد جدید ۲ هزار و ۵۷۰ خانوار با پنج هزار و ۶۸۶ نفر جمعیت است که نسبت به جمعیت شهرستان از لحاظ خانوار ۸.۵ و جمعیتی ۵.۱ درصد را تشکیل می‌دهند.

این شهرستان مرزی در شمال آذربایجان غربی و در مجاورت مرزهای ایران با ترکیه قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha