امام جمعه همدان: آیین‌های عزاداری منجر به تقویت امر به معروف شود

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه هدف اصلی امام حسین(ع) از قیام علیه کفر احیای امر به معروف و نهی از منکر بود گفت: آیین‌های عزاداری باید موجب تقویت این فریضه مهم و آگاهی بخشی مردم شود.

 به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه همدان حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی روز پنجشنبه در شورای ستاد امر به معروف استان اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در امر به معروف، اصلاح کانون‌های قدرت است و تا زمانی که مسوولان یک کشور اصلاح نشوند امر به معروف‌هایی که در بستر اجتماعی ایجاد می‌شود توفیقی ندارد.  

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همچون امام حسین (ع) بر رفتن طاغوت زمان و اصلاح حکومت تاکید داشت گفت: هدف اصلی امر به معروف اصلاح ساختار سیاسی در جامعه است. 

امام جمعه همدان خواستار همراهی همه مسوولان در احیا امر به معروف در جامعه شد و افزود: امروز نیازمند ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه هستیم و باید به سمتی حرکت کنیم که روحیه امر به معروف را در مردم زنده شود.  

حجت الاسلام شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه امر به معروف تنها موضوع حجاب نیست یادآوری کرد: رویکرد جدید ستاد امر به معروف در این است که با ایجاد دغدغه مندی عمومی به دنبال یارگیری از بین مردم باشیم و از بی‌تفاوتی مردم جلوگیری کنیم. 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به لزوم نظارت بر عملکرد شورای امر به معروف ادارات تاکید کرد: ستاد امر به معروف به دنبال ایجاد مطالبه گری عمومی در بین مردم در چارچوب قانون‌های مصوب است. 

وی بیان کرد: برگزاری آیین عزاداری باید مردم را نسبت به هدف امام حسین (ع) آگاه سازد و جمعیتی که در هیات‌ها حضور دارند باید بیاموزند که در برابر اهداف سالار شهیدان که امر به معروف بود حساس باشند و آن را انجام دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha