پست به کمک رونق کسب و کار زنان تولید کننده استان بوشهر می‌آید

بوشهر- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهرگفت: باتوجه به ویروس کووید ۱۹ و تغییر و تحولات در فعالیت اقتصادی و مشاغل خرد زنان تولید کننده تلاش شد با استفاده از توان شرکت پست و کاهش برخی هزینه‌ها زمینه رونق کسب و کار این قشر از تولید کنندگان این استان فراهم شود.

مریم آذرشب روز پنجشنبه در این آئین در گفت وگو با ایرنا افزود: در همین ارتباط  این دفتر با همکاری و تعامل شرکای اجرایی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با شرکت پست استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

وی یادآورشد: با پیگیری دفتر امور زنان و خانواده استانداری در تعامل و توافق با شرکت پست تلاش شد بتوانیم با کاهش هزینه‌های پستی در ارسال مرسولات در خریدهای مجازی و آنلاین، فرآیند خرید و فروش را برای زنان تولید و عرضه کننده کم هزینه تر و برای متقاضیان و مشتریان با کاهش هزینه‌ها دستیابی به کالای مورد نیاز، جذاب تر و مشتری پسندتر شود.

وی هدف از امضای این تفاهم نامه را بهره گیری لازم از امکانات موجود و پتانسیل‌های حمایتی و خدماتی نهادها و شرکت‌های دولتی در راستای روان سازی و  بهبود فضای کسب و کار برای زنان فعال اقتصادی و صاحب کسب و کارهای متوسط، خرد و خانگی و به منظور ایجاد و توسعه ظرفیت‌ها، همکاری‌های مشترک و گسترش روابط منعقد شده است.

آذرشب ادامه داد: با پیش آمد بحران همه گیری ویروس کووید-۱۹ و پیامدهای منفی عارض شده بر کسب و کارهای خرد و خانگی، اتخاذ تمهیدات یاریگرایانه و حمایتی و ارائه راهکارهای عملیاتی واقع گرایانه و فراتر از وعده و وعید، کمترین مطالبه به حق صاحبان کسب و کارهای خرد و خانگی از نهادهای دولتی است.

وی اضافه کرد: با توجه به آسیب‌های وارد شده بر فعالان اقتصادی، کسادی و بی رونقی عارض شده بر کسب و کارها بویژه مشاغل و بنگاه‌های اقتصادی متوسط، خرد و خانگی، مؤسسه‌ها و شرکت‌های تعاونی، صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی و کارگاه‌های تولیدی که از سوی بانوان راهبری و مدیریت می‌شوند، ضرورت داشت تدابیری اتخاذ شود تا زمینه تسکین خاطر و ترمیم وضعیت کسب و کار این قشر که به دلیل بحران پیش آمده از ویروس کرونا و نبود زیرساخت‌های فیزیکی و حضوری برای فروش خدمات و محصولات خود با مشکلات اقتصادی و معیشتی روبرو شده اند؛ فراهم شود.

آذر شب ادامه داد: بنابراین تلاش شد با بهره‌گیری از ظرفیت حمایتی و تسهیلاتی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی و بانک‌های عامل استان به فعالان و جهادگران اقتصادی در شرایط همه گیری ویروس کرنا با ارائه خدمات یاری‌گرایانه رونق بخش کسب و کار بی رونق آنها باشیم.

وی گفت: متأثر از پیش آمد بحران همه گیری و پاندومی ویروس کووید-۱۹ و تغییرات و تحولات ناخواسته و اجباری پیش آمده در سبک زیست و زندگی مردم و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پایبندی بر اصل فاصله گذاری اجتماعی، فضای رسانه و فضای مجازی با حجم گسترده ای از تقاضا و تمایل عمومی برای انجام تعاملات و ارتباطات مسدود شده و منع شده در دنیای واقعی روبرو شد.

وی تاکید کرد: در این شرایط به طور یقین بهره‌گیری از امکانات و قابلیت‌های ارتباطی و زیرساختی فضای مجازی و خلق هویتی مجازی با قوانین و پروتکل‌های حضور و فعالیت در دنیای الکترونیکی و تغییر در مدل و بوم کسب و کار، تنها راهکار واقعی برای ادامه حیات، پایداری و مانایی فعالیت‌های اقتصادی و داشتن سهمی در آینده دنیای پیش رو خواهد بود.

آذرشب گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری با پست پس از طرح در کارگروه اقتصادی زنان کشور مورد اهتمام و حمایت مشاور امور زنان و خانواده وزیر کشور قرار گرفت و با حمایت ایشان از طرح پیشنهادی استان بوشهر، موضوع انعقاد تفاهم نامه با ادارات پست استانی به سایر استان ها ابلاغ و تکلیف شد.

مدیرکل پست استان بوشهر گفت: در این شرایط خاص کرونایی نگاه ویژه ای به پست و خدمات پستی شده است.

علی پارسیده افزود: در زمان حاضر ۲۲۰ نقطه و ۴۰ خودرو پستی در استان بوشهر کار خدمات پستی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: رشد ۱۶۰ درصدی ترافیک پستی نشان می‌دهد که بازار تشنه کار در این بخش است و باید زیرساخت‌های لازم در این خصوص تقویت شود.

مدیرکل پست استان بوشهر گفت:  سرانه پستی استان بوشهر از ۳.۵ مرسوله در دولت یازدهم به ۵.۵ مرسوله در دولت دوازدهم افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود که تا پایان این دوره به سرانه هشت مرسوله دست یابیم.

پارسیده ادامه داد: در بخش واگذاری امور به بخش خصوصی از مجموع ۲۲۰ واحد پستی در استان بوشهر ۲۰۰ واحد مربوط به بخش خصوصی است و ۲۰ واحد را بخش دولتی اداره می‌کند.

وی گفت: ۱۳۰ نفر در بخش خصوصی و ۲۰۰ نفر در واحدهای دفاتر آی سی تی روستایی و شهری نیز مشغول به خدمت هستند.

وی با بیان اینکه در استان بیش از ۱۰۰ خدمت دولتی به وسیله پست ارائه می‌شود افزود: امانت پستی بعنوان یک شاخص از ۵۵۰ هزار امانت با ۱۵۰ درصد رشد امروز به یک میلیون و ۵۵۰ هزار امانت افزایش یافته است و ۷۰ درصد این امانت‌ها مربوط به کسب و کارهای الکترونیک بوده است.

  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha