کرونا فعالیت‌های محرم امسال را با معنویت بیشتری همراه کرده است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: برنامه ها و فعالیت های مرتبط با محرم امسال با وجود حضور بیماری کرونا در کشور با معنویت و اخلاص بیشتری در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی روز چهارشنبه در آیینی که به مناسبت رونمایی از پوستر سوگواره ملی و مسابقه بین المللی مهر محرم در دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان برگزار شد تاکید کرد: امسال با توجه به ممنوعیت استفاده از برخی تجهیزات ویژه محرم شاهد حذف بسیاری از مسایل غیرمرتبط هستیم و همه جا سخن از معنویت، اخلاص و سیدالشهدا (ع) است.

وی ضمن تقدیر از خادمان و عزاداران حسینی به خاطر پاسداشت ایام حزن و اندوه محرم به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ۲ روز در زندگی حضرت امام حسین (ع) بسیار مهم است و این از ویژگی های آن حضرت است.

آیت الله شاهچراغی تاکید کرد: روز تولد و روز شهادت آن حضرت، روزهای استثنایی است و این از مهمترین ویژگی هایی است که در خصوص حضرت اباعبدالحسین (ع) می توان ذکر کرد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه دلیل استثناء بودن روز شهادت آن حضرت مشخص است تصریح کرد: در حالی که روزهای تولد همواره با شادی همراه است اما روز تولد آن حضرت روز بسیار سختی برای پیامبر اکرم (ص) بود و ایشان در این روز از شهادت حضرت امام حسین (ع) خبر دادند و گفتند این مساله را به حضرت فاطمه (س) نگویید.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان هم چنین از برگزاری سوگواره ملی و مسابقه بین المللی مهر محرم به عنوان رویدادی مهم یاد کرد و گفت: هر اتفاق و رویدادی که مرتبط با سیدالشهدا (ع) و فرهنگ عاشورا باشد مهم و تاثیرگذار است.

در پایان سخنان آیت الله شاهچراغی، با حضور جمعی از مدیران کل و مسوولان استان سمنان از پوستر سیزدهمین سوگواره ملی و ششمین مسابقه بین المللی مهر محرم رونمایی شد.

در دوره قبل این مسابقه آثاری از ۲۵ کشور جهان به دبیرخانه سوگواره ارسال شده بود.

مهلت ارسال آثار به این سوگواره و مسابقه سی ام آبان امسال اعلام شده و  برنامه ها در بخش های عکس، فیلم کوتاه و گرافیک که هر بخش دارای زیر مجموعه  هایی است برگزار خواهد شد.

اختتامیه این مسابقه و سوگواره نیز طبق برنامه بهمن امسال برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha