۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1392
کد خبر: 84015869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح چهار طرح خدماتی و کشاورزی در عجب‌شیر

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۱۹
کد خبر: 84015869
افتتاح چهار طرح خدماتی و کشاورزی در عجب‌شیر

مراغه - ایرنا - همزمان با سومین روز از هفته دولت چهار طرح خدماتی و کشاورزی با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه‌کرد در عجب‌شیر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این طرح‌ها شامل آسفالت معابر اصلی روستای آغجه اوبه، افتتاح کانال آب رسانی پیش رباط، افتتاح قنات و آبیاری کم فشار روستای نبرین بود.

مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر روز سه شنبه در حاشیه افتاح این طرح ها گفت: در راستای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، کانال‌های آب بهسازی می‌شود.

عزیز نوروزی با اشاره به احداث کانال اصلی آبرسانی پیش رباط شهرستان عجب شیر افزود: با توجه به اینکه این کانال جزو کانال های درجه یک و اصلی به شمار می رود این طرح با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی گفت: طول مسیر کانال آبیاری چهار کیلومتر بوده که تا کنون یک کیلومتر از این مسیر احداث شده و یک کیلومتر دیگر در حال احداث است و با تخصیص اعتبار مابقی مسیر نیز احداث خواهد شد.

نوروزی گفت: از مزایای اجرای کانال آبیاری عمومی می توان به افزایش راندمان انتقال آب به مزرعه، افزایش ظرفیت انتقال آب کانال بتنی نسبت به کانال خاکی، جلوگیری از هدر رفت آب به دلیل نفوذ عمقی، افزایش سرعت انتقال آب نسبت به کانال های خاکی و کم کردن تلفات ناشی از نشت و تبخیر آب و کنترل بهتر بر نحوه توزیع آب و جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب در مسیر اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha