نباید آسیب های اجتماعی در جامعه نادیده گرفته شوند

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در نشست هم اندیشی «امور زنان و خانواده» در بوشهر، با تاکید بر اینکه نباید آسیب های اجتماعی در جامعه نادیده گرفته شوند، گفت:با توجه به ضعفهای ناشی از کم کاری برخی دولتهای گذشته ، باید برای رفع آسیب های اجتماعی، دامنه تلاش ها را بیش از پیش گسترش داد.

شهیندخت مولاوردی شامگاه شنبه در این نشست که با حضور اساتید روانشناسی در محل دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد، با بیان اینکه باید برای وضعیت خانواده در جامعه امروز نگران باشیم،گفت: در جهان دو رویکرد درمان نگر و سلامت نگر نسبت به خانواده وجود دارد که در دیدگاه اول اجازه داده می شود خانواده دچار آسیب شود و سپس برای درمان آن اقدام می شود، اما در رویکرد دوم تلاش ها برای پیشگیری از ابتلای خانواده به معضلات و آسیب هاست.

مولاوردی، آسیب های اجتماعی را چند بعدی و هر آسیب را ناشی از عوامل متعدد و نه یک عامل توصیف کرد و افزود: از همین رو آسیب های اجتماعی و به ویژه در ارتباط با خانواده ها را نمی توان با راهکارهای تک بعدی رفع کرد.

وی با اشاره به تبدیل خانواده های گسترده به خانواده های هسته ای و افزوده شدن برشمار افرادی که به تنهایی زندگی می کنند، اظهارداشت: وضعیت آسیب های اجتماعی امروز به جایی رسیده است که نمی توان و نباید آنها را نادیده گرفت.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه به تشریح تلاش های این معاونت در کنترل و مهار آسیب های اجتماعی پرداخت.

مولاوردی ، فعال کردن ستاد ملی زن و خانواده به عنوان نهادی فراقوه ای که مصوباتش لازم الاجراست، تهیه نقشه آسیب های اجتماعی و اطلس وضعیت زنان در کشور که تصویر واقع بینانه ای از وضعیت زنان و خانواده در کشور ارائه کرده و تهیه 300 صفحه سند پشتیبان برای تدوین بخش زنان و خانواده برنامه ششم توسعه را از جمله اقدامات اساسی معاونت ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده در کشور برشمرد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین در ادامه سفر یک روزه خود به استان بوشهر از پروژه در دست احداث دهکده گردشگری بوشهر بازدید کرد.