۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۲۰:۵۰
کد خبر: 83974934
T T
۰ نفر
مولاوردی از تدوین بسته‌های حمایتی در حوزه زنان و خانواده خبر داد

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در نشست خبری به تشریح دستاوردهای سفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس کمیسیون مقام زن و نیز برنامه ها و اقدامات این معاونت در زمینه ارتقای جایگاه زنان پرداخت.

دکتر شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در این نشست ضمن اشاره به گزارش ارائه شده از سوی ایران در کمیسیون مقام زن در نیویورک، گفت: در این گزارش پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه زنان و خانواده در کشورمان به خوبی تشریح شد و نمونه‌هایی از جمله ارتقای سطح و موقعیت زنان ایرانی در حوزه تحصیلات، دانشگاه، موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی آنان و نیز در حوزه سلامت ارائه شد.
وی افزود: در گزارش ارائه شده در کمیسیون مقام زن همچنین به اقدامات زورمدارانه و تحریم‌های یکجانبه و تأثیر منفی آن بر زنان و کودکان که از جمله اقشار آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند، اشاره کردیم.
مولاوردی تصریح کرد: در این گزارش همچنین وضعیت اسف‌بار زنان در سرزمین‌های اشغالی را نیز تشریح و تبیین کردیم.
معاون رییس‌جمهوری مشارکت زنان در خانواده را مستلزم تقویت و تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد و افزود: در این اجلاس تأکید شد در نظر گرفتن نسخه واحد برای کشورهایی که هر کدام ویژگی‌های متفاوت فرهنگی، مذهبی و تاریخی دارند، موثر نخواهد بود.
وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص زن و خانواده، گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته به موضوع خشونت علیه زنان در خانواده اشاره کردند و بنده نیز در موارد عدیده‌ای این موضوع را به خاطر دارم که فرمودند هرچند اقدامات خوبی برای مقابله با خشونت علیه زنان انجام شده است، اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب راه دراز و طولانی در پیش است.
مولاوردی تأکید کرد: در این خصوص باید تصمیمات قانونی و اجرایی در دستور کار نهادهای مربوطه قرار گیرد تا بتوانیم به وضعیت مطلوب در امور زنان برسیم.
معاون رییس‌جمهور با اشاره به راه‌اندازی شش کارگروه در معاونت امور زنان و خانواده گفت: روز گذشته کارگروه رسانه کار خود را آغاز کرد و با بهره‌گیری از توان خبرنگاران تلاش می‌کنیم به سمت راهبردهای رسانه‌ای پیش برویم چرا که افزایش تعاملات با رسانه‌ها، یکی از راهبردهای این معاونت است.
وی همچنین تدوین بسته‌های حمایتی در حوزه زنان و خانواده، به ویژه برای زنان شاغل و بررسی مسایل مربوط به آسیب‌های اجتماعی زنان و درخواست برای مشارکت مردم در خصوص ارائه برنامه‌های پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی، موضوع عفاف و حجاب و همچنین تشکیل کارگروه‌هایی برای برطرف کردن مشکلات زنان خیابانی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام معاونت امور زنان برشمرد.
مولاوردی در پاسخ به سوالی درباره استفتای صورت گرفته از مراجع عظام تقلید در زمینه مجاز بودن ازدواج فرزند خوانده با سرپرست، گفت: در این خصوص نظرات فقهی برخی از مراجع عظام تقلید را در قالب استفتا جویا شده‌ایم، همچنین قصد داریم در این زمینه لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم و با سازمان بهزیستی نیز مکاتباتی داشته‌ایم و قرار است به زودی نشست مشترکی میان معاونت امور زنان و خانواده و سازمان بهزیستی برگزار شود.