۲۳ هزار گواهی حمل بهداشتی در آذربایجان‌غربی صادر شد

ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۳ هزار فقره گواهی الکترونیکی در سامانه یکپارچه قرنطینه جهت حمل و نقل فرآورده های خام دامی خوراکی و غیر خوراکی دام و انواع طیور و دام زنده به مقصد داخل استان، بین استانی و خارج از کشور صادر شده است.

سید امید خلیل زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۷۶۱ فقره گواهی حمل ترانزیت به مقاصد کشورهای دیگر، ۲۶ فقره گواهی حمل بهداشتی برای صادرات محصولات خام دامی به خارج از کشور  و مابقی مجوزهای بهداشتی برای حمل در داخل کشور بوده‌است.

وی ادامه داد: نقل و انتقال همه محموله ‌های دام زنده، فرآورده ‌های خام دامی و خوراک دام باید با موافقت سازمان دامپزشکی صورت گرفته و متقاضیان حمل نیز باید برای دریافت گواهی بهداشتی اقدام کنند.

سرپرست اداره دامپزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این مجوزها به منظور کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی صادر می‌شود، بیان کرد: همه خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی باید بارنامه از شرکت مرتبط و گواهی بهداشتی حمل از اداره دامپزشکی داشته باشند.

خلیل زاده با اشاره به صادرات فرآورده های دامی استان به سایر کشورها و وجود پتانسیل ها و ظرفیت های استان در زمینه صدور محصولات دامی افزود: کیفیت بالای تولیدات دامی استان و وجود کارخانه های متعدد فعال در زمینه تولیدات دامی و لبنی زمینه مساعدی برای فعالیت در این بخش اقتصادی استان را فراهم کرده‌است.

هم اکنون محصولات دامی این استان به بیش از ۶ کشور جهان صادر می‌شود.

کشورهای عراق، ترکیه و کشورهای حوزه دریای خزر جزو مقاصد صادراتی فرآورده های دامی این استان هستند و آبزیان، گوشت سفید و قرمز و تولیدات لبنی از اقلام صادراتی این استان به کشورهای خارجی است.

آذربایجان غربی دارای ۹ میلیون واحد دامی است که علاوه بر تامین نیازهای داخل استان، نیازهای استان های دیگر کشور را نیز در این زمینه تامین می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha