۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 83920265
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انتقال ۱۶۱۹ مصدوم و بیمار توسط بالگرد اورژانس قم به بیمارستان

قم- ایرنا- معاون مرکز اورژانس ۱۱۵ قم گفت: از ابتدای فعالیت بالگرد اورژانس ۱۱۵ قم در سال ۹۳ تاکنون، یک هزار و ۶۱۹ مصدوم و بیمار توسط این بالگرد به مراکز درمانی استان منتقل‌شده اند.

مهدی فراهانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: بالگرد اورژانس ۱۱۵ قم در این مدت حدود ۶۷۰ سورتی پرواز در محدوده استان و خارج استان انجام داده است.

وی با اشاره به این‌که یک هزار و ۶۱۹ نفر مصدوم و بیمار به بیمارستان منتقل‌شده اند، اضافه کرد: از این تعداد، یک هزار و ۵۱۳ نفر از مصدومان و مجروحان حوادث ترافیکی و ۱۰۶ نفر نیز از بیماران داخلی و زنان و زایمان، غرق‌شدگی، برق‌گرفتگی، سقوط و سوختگی بوده است.

وی با بیان این‌که سرعت در رساندن بیماران و مجروحان به بیمارستان در نجات جان آن‌ها موثر بوده است، گفت: بر اساس یک تحلیل علمی تا ۱۰ درصد از بیماران و مجروحان بدحال که توسط اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل می‌شوند، اگر فوت شوند نیز معنای آن این است که اورژانس هوایی عملکرد خوب و قابل‌قبولی داشته است.

فراهانی افزود: این رقم در استان قم حدود ۶ درصد است و مفهومش این است که به‌طور حتم نجات جان افراد با بالگرد بیش از حتی آمار مورد قبول تایید شده می‌باشد.

وی تاکید کرد: بالگرد اورژانس ۱۱۵ صرفا در مواردی که مجروح و یا بیمار، بدحال بوده و سرعت در نجات جان بیمار و مجروح اثرگذار باشد، به محل حادثه اعزام می‌شود.

وی افزود: درضمن مواردی همچون قطع عضو، حوادثی که تعداد مجروح بالایی دارد، مواردی که امکان تردد آمبولانس در جاده، ارتفاعات و مناطق صعب‌العبور وجود ندارد و نیز در مواقع بحران و ارزیابی محل بحران مانند سیل و زلزله بالگرد اعزام می‌شود.

فراهانی اضافه کرد: اعزام بالگرد با توجه به حساسیت موضوع پرواز، حساسیت‌های امنیتی و اقتصادی و تحت فرماندهی و مدیریت منسجم و منظم و در عین‌حال در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

بخش کهک و آزادراه قم- تهران در صدر اعزام بالگرد اورژانس ۱۱۵

به گفته وی، بیشترین تعداد اعزام بالگرد در بخش‌ها و جاده‌های فرعی قم مربوط به بخش کهک و در جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها مربوط به آزادراه قم -تهران می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در هر پرواز بالگرد پنج نفر شامل سه کادر پروازی و ۲ کادر درمانی به محل حادثه اعزام می‌شوند.

فراهانی گفت: اورژانس هوایی ۱۱۵ قم در خصوص انتقال مجروح حوادث ترافیکی و ارائه خدمت به مصدومان حوادث جاده‌ای جزو سه استان برتر کشور است که از مجموع بیمار و مجروح منتقل‌شده توسط بالگرد، بالاترین آمار یعنی بیش از ۹۵ درصد مربوط به مجروحان می‌باشد.

وی افزود: بالگرد اورژانس ۱۱۵ قم در راستای همکاری و تعامل با شهرهای مجاور چند ماموریت نیز در شهرهای کاشان، تفرش و ساوه انجام داده است.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۰ پایگاه جاده‌ای، ۱۹ پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی، ۶۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha