۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۵۶
کد خبر: 83916861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر ارتباطات دولت یمن: در بخش رسانه بیش از ۳۵۰ شهید تقدیم کرده‌ایم

تهران- ایرنا- ضیف الله الشامی وزیر ارتباطات دولت یمن با بیان اینکه ما در بخش رسانه‌های مقاومت و نبرد از ابتدای تجاوز دشمن تا امروز در بخش رسانه بیش از ۳۵۰ شهید تقدیم این راه کرده‌ایم، گفت: منزلت و شان شهدای رسانه‌ کمتر از شهدای نبرد نیست.

وزیر ارتباطات دولت یمن عصر جمعه در آیین اختتامیه وبینار تقدیر از خانواده خبرنگاران قربانی تروریسم در آغاز با تقدیر از کلیه دست اندرکاران و برگزار کنندگان این همایش، افزود: این همایش به یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه رسانه‌ای‌ها پرداخته است، موضوعی که باعث راحتی حال رسانه‌ای ها می شود و تلاش آنها را در این راستا دو چندان می سازد.

او ادامه داد: موضوع یادآوری شهدای بزرگ و ارزشمند رسانه‌ای است، شهدای رسانه ای اهمیتشان از شهدای میادین جنگ ونبرد کم تر نیست، چرا که رسانه ای‌ها سلاح کلمه و سلاح صداقت و سلاح قلم و دوربین را به دست دارند، آنها قلمی را در این حرفه خود به دست دارند که جوهر آن به رنگ خون آنهاست و با استفاده از این قلم جویبار عزت آفرین میادین جنگ و نبرد را در سرتاسر جهان ترسیم می کنند.

وزیر ارتباطات دولت یمن افزود: ما در یمن و در همین محوری که در مبارزه با استکبار جهانی می جنگد در مقابل آمریکا و اسرائیل می جنگیم، ما در تمامی عرصه‌ها شهدای بزرگی را تقدیم این راه کرده ایم، در میادین نظامی، فرهنگی، اقتصادی ، امنیتی و حتی در میادین رسانه ای نیز ما شهید تقدیم کردیم، شاید ما معتقدیم رسانه ای کسی است که سلاحش کلمه است و شمشیرش قلم اوست، اما امروزه ما در یمن خبرنگاران ما هم به مردان رزمنده تبدیل شده اند، مردان ما در یمن با کلمه و دست و سلاح درحال نبرد و رزم هستند، ما دوربین را از آن رو با خود به همراه داریم تا به کمک آن صحنه ها و واقعیت های میادین رزم خود را ثبت کرده و حماسه سازی این ملت را به جهانیان نشان دهیم، حماسه هایی که مردان ارتشی و رزمندگان کمیته های مردمی ما در میادین نبرد به ضد دشمن خلق می کنند.

او ادامه داد: در مقابل همچنین تمام جنایاتی که از سوی ائتلاف دشمن و جنایتکار برضد ملت ما رقم می خورد را ثبت و ضبط می کنیم، ما همچنین راه و منش کشورهای جنایتکار حامی این ائتلاف خون‌ریز را ثبت می کنیم، تا همه بدانند درحق کودکان و زنان یمن و حق شهروندان بی دفاع یمن چه جنایاتی روا داشته شده است.

وی افزود: ما می کوشیم تا هوشیاری جهانیان را با نشان دادن حقایق از طریق صدا و تصویر و نوشته منعکس کنیم بنابراین رسانه ها هم شهدای خود را دارند، همانگونه که رسانه ها مردان متعهد خود را دارند و رزم آورانی ماهر در رسانه ها می بینیم؛ در میادین جنگ نیز مردانی متعهد ورزم آورانی کارکشته داریم، در میادین جنگ ما فرماندهانی داریم که مسیر نبرد را هدایت می کنند، در میادین جنگ رسانه ای هم فرماندهان و متخصصانی داریم، آنها فرماندهانی بودند که بعضا در میادین این حرفه به شهادت رسیدند.

او گفت:‌ ما مردانی داریم که دوربین را بر دوش حمل کردند تا پیروزی ها را ثبت کنند و همچنین جنایات و وحشیگری های دشمن را ثبت کنند، اما جنگنده های ائتلاف دشمنانه با بمبارانی که همه روزه انجام می دهند جان آن عزیزان را گرفتند، تا این عزیران هم به خیل و شمار کشته ها و شهدای این نبرد افزوده شوند و بار دیگر خوی ددمنشانه این دشمن خونریز برای جهانیان فاش شود .

وزیر ارتباطات دولت یمن افزود: ما در بخش رسانه های مقاومت و نبرد از ابتدای تجاوز دشمن تا به امروز دربخش رسانه بیش از ۳۵۰ شهید تقدیم این راه کردیم، این عزیزان در میادین رویارویی و نبرد به خیل شهدا افزوده شدند، شهادت آنان زمانی روی داده که در حال ثبت رشادت ها و پیروزی های این ملت و مقاومت در برابر دشمنان متجاوز بودند، آنها می کوشیدند در این راه حقایق و پایمردی این ملت را برای جهانیان ثبت و ضبط کنند.

وی تصریح کرد:‌ این عزیرانی که به شهادت رسیدند مردان عمل بودند، آنها مردان میادین رزم بودند و درحالی که سلاح خود را حمل می کردند و سلاحی جز دوربین در دست نداشتند، سعی می کردند واقعیت های میادین رزم را منعکس کنند تا دشمنان را رسوا سازند.

الشامی گفت:‌ ما در جبهه بخش امنیتی نزدیک به یکصد شهید در این راه تقدیم کردیم، البته این مردان امنیتی بیشتر رسانه ای بودند، کسانی که به اتفاق گروه های امنیتی یمن در حین ماموریت این عزیران در حال پوشش رشادت های بخش امنیتی بوده و به شهادت رسیدند، بسیاری از این عزیران درحین کشف هسته ها و انفجارهای تروریستی به اتفاق نیروهای امنیتی به شهادت رسیدند. بسیاری از خبرنگاران در میادین نبرد نظامی به شهادت رسیدند.

وی افزود: ما در شبکه های اطلاع رسانی مختلف و در شبکه های رسمی و رادیوهای ملی و نهادهای اطلاع رسانی بخش رادیویی  وتلویزیونی غیر دولتی هم شهدایی داریم، درشبکه المسیره، یمن الیوم، الساحات و شبکه های ماهواره ای رسمی نظیر شبکه ماهواره ای رسمی یمن، سبا، عدن، الایمان، شبکه آموزشی و تمام شبکه ها و رسانه های اطلاع رسانی نظیر خبرگزاری رسمی یمن سبا و نهاد انقلابی چاپ و نشر یمن و تمام نهادهای اطلاع رسانی کشور یمن و حتی نهادهای وزارتخانه ای مسئولانی در عالی ترین سطوح وزارت اطلاع رسانی یمن حرفه و شغل رسانه ای خود را با شدت یافتن نبرد رها ساخته و با شرکت در میادین نبرد در میادین شرف و عزت نبرد کردند تا از این طریق به جهانیان ثابت کنند که یک رسانه ای هم می تواند در این حرفه کارساز و هم در میادین نبرد نمونه صداقت در عمل و کردار باشد.

الشامی ادامه داد: ما با یک دشمن رودر رو هستیم و در یک فاصله از هم برای یاری رساندن به یکدیگر قرار داریم، ما برای مقابله با استکبار جهانی آمادگی داریم.

وزیر ارتباطات دولت یمن افزود: خداوند شهدای رسانه ای ما و شهدای غیر ر سانه ای ما را رحمت کند، خواه در یمن بوده باشند و خواه در جاهای دیگری غیر از یمن، در  سوریه و لبنان و عراق و ایران و فلسطین، در هر کشوری که مردمانش عاشق آزادگی هستند و در برابر  قدرت های استکبار جهانی ایستادگی می کنند، که نماد این استکبار آمریکا و اسرائیل و هرکسی که از آنها حمایت می کند، می باشد.

یادآور می‌شود وبینار تقدیر از خانواده خبرنگاران قربانی تروریسم عصر جمعه به همت انجمن بین‌المللی گزارشگران صلح و با مشارکت فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha