۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۱
کد خبر: 83909584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان با رژیم صهیونیستی رزمایش مشترک برگزار می کند

تهران- ایرنا- نیروی هوایی آلمان و رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در آسمان آلمان رزمایش هوایی مشترک برگزار می‌کنند.

به گزارش ایرنا، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای نخستین بار جنگنده های خود را به آلمان منتقل خواهد کرد. در رابطه با این رزمایش که خبر آن در پیام توییتری ارتش آلمان اعلام شد، سخنگوی نیروی هوایی این کشور به فرانکفورتر آلگماینه گفت: اسرائیل با ۶ فروند جنگنده F-۱۶ ، چند هواپیمای سوخت‌رسان و ۱۸۰ نظامی در این رزمایش شرکت می کند. به گفته وی این جنگنده ها قرار است بین ۱۷ تا ۲۸ آگوست (۲۷ مرداد تا ۷ شهریور) به آلمان اعزام شوند.

در هفته اول این رزمایش، واحدها ابتدا باید در تمرین موسوم به 'بال های آبی ۲۰۲۰' شرکت می کنند. همچنین پرواز بزرگداشتی بر فراز پایگاه هوایی «فورستن فلدبروک» برنامه ریزی شده است. در جریان المپیک مونیخ در ۵ سپتامبر ۱۹۷۲ گروگان گیری تیم فوتبال اسرائیل در استادیوم ورزشی این شهر رخ داد و در حالی که پلیس تلاش می کرد گروگان ها را آزاد کند ، ۹ ورزشکار ، مربی و یک افسر پلیس اسرائیل طی مأموریت در این پایگاه هوایی کشته شدند.

جنگنده های F-۱۶ اسرائیلی در هفته دوم برنامه هایی را در چند گروه مشترک با آلمانی ها برگزار می کنند. بنا بر اعلام ارتش آلمان همکاری بین نیروهای هوایی آلمان و اسرائیل در سالهای اخیر افزایش یافته است. در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ نیز جنگنده های آلمانی در تمرین های مشترک در سرزمین های اشغالی شرکت کردند. بر این اساس نیروی هوایی آلمان از سال ۲۰۱۰ از هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی استفاده می کند و کاربران آنها در در اسرائیل آموزش می بینند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha