۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸
کد خبر: 83907899
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازتاب سفر ظریف به بیروت در رسانه‌های لبنانی

۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸
کد خبر: 83907899
بازتاب سفر ظریف به بیروت در رسانه‌های لبنانی

تهران – ایرنا- رسانه‌های لبنانی امروز (شنبه) به بررسی دستاوردهای سفر پنجشنبه گذشته وزیر امور خارجه ایران به بیروت پرداختند و در تحلیل‌های خود بخشی از سخنان ظریف را برجسته کردند که به منوط نکردن کمکهای بشر دوستانه کشورهای غربی به دخالت سیاسی در امور داخلی لبنان اشاره داشت .

پایگاه خبری العهد با پرداختن به سفر ظریف به لبنان نوشت که هدف دولت ایران کمک به ملت لبنان است و تحکم و اجباری از این کشور نسبت به لبنان وجود ندارد.

ظریف در این سفر از آمادگی دولت ایران برای بازسازی بیروت خبر داد که نه تنها این دولت بلکه شرکتهای ایرانی نیز آمادگی خود را برای همکاری با لبنان اعلام کرده اند.

روزنامه البناء نیز در گزارشی نوشت : ظریف در این دیدار با تبریک سالگرد پیروزی ملت لبنان در جنگ ۳۳ روزه با تاکید بر آمادگی کشورش برای کمک به ملت لبنان به ویژه پس از خسارات شدید که در نتیجه انفجار بیروت رخ داد،گفت که ملت ایران برای تسکین آلام ملت لبنان از هیچ کمکی فروگذاری نخواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه ایران آماده است تا برای بازسازی خانه های آسیب دیده لبنان کمک کند، ابراز امیدواری کرد که لبنان دوباره به روزهای پیشین خود برگردد و بتواند نقش محوری و سازنده ای را  در منطقه ایفا کند.

در مقابل «میشل عون» رئیس جمهور لبنان نیز با تشکر از وزیر خارجه ایران، کمک  رسانی سریع ایران را در مرحله دشوار و کنونی لبنان ستود.

روزنامه الجمهوریه  نیز در خبری از سفر ظریف  به نقل از سخنان او پرداخته و نوشت: تلاشهای بین المللی لازم است تا در جهت کمکهای بشردوستانه به مردم لبنان باشد نه اینکه با هدف سوء استفاده از این کشور صورت گیرد.

وبگاه خبری «لبنان تایم» هم با تیتری با عنوان «کمک های بین المللی تلاشی برای بازسازی لبنان» به دیدار ظریف و میشل عون اشاره کرد و از آمادگی ایران  برای ارسال مواد غذایی و دارویی بیشتر برای مردم لبنان خبر داد.

شایان ذکر است انفجار بندر بیروت  روز ۱۴ مرداد به وقوع پیوست که خسارت شدید مالی در حدود ۱۵ میلیارد دلار به لبنان تحمیل کرده است. 

حسان دیاب، نخست وزیر مستعفی لبنان پس از این حادثه در یک سخنرانی تلویزیونی با فاجعه خواندن انفجار بیروت، از کشورهای جهان و دوستان لبنان تقاضا کرده بود تا کمک‌های خود را به این کشور گسترش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha