۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 83907720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حفظ جان و سلامتی مردم حق‌الناس است

۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷
کد خبر: 83907720
حفظ جان و سلامتی مردم حق‌الناس است

بیرجند - ایرنا - مدرس حوزه و دانشگاه گفت: ما نه تنها حق به خطر انداختن جان خود را نداریم بلکه حقوق دیگران و حفظ جان مردم یک حق‌الناس و رعایت آن ضروری‌تر است.

حجت‌ الاسلام محمد مختاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه عزاداران باید با اجرای دقیق موارد بهداشتی حق‌الناس را رعایت کنند و برگزاری مراسم به گونه‌ای باشد که برای هیچ کس مشکلی ایجاد نشود و اعجاب دوست و دشمن هم برانگیخته شود.

وی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم سوگواری با توجه به شیوع کرونا الزامی است که قانون هم به این موضوع تاکید دارد و افراد متدین و مومن باید بیشتر از دیگران به رعایت قانون اهتمام ورزند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: دشمنان بهانه جو ما از هر کاه، کوهی می‌سازند و چنین القا می‌کنند که کسی به مسائل بهداشتی و حفظ جان انسان‌ها توجهی ندارد و با عزاداری جان مردم را به خطر انداخته‌اند لذا امسال باید با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم عزاداری ماه محرم را برگزار کنیم که مورد سوء‌استفاده دشمن قرار نگیرد و جان کسی هم به خطر نیفتد.

وی اظهار داشت: در شرع مقدس اسلام هرگاه روزه و نماز موجب مریضی انسان شود، دیگر واجب نیست چون حد هر تکلیفی مریض شدن است که اگر حادث شود دیگر آن تکلیف از انسان برداشته می‌شود.

حجت الاسلام مختاری گفت: مقام معظم رهبری به رعایت همه مسایل بهداشتی در برگزاری مراسم تاکید دارند و همه هیات‌های مذهبی باید با حساسیت زیاد، مسایل بهداشتی را در برگزای مراسم عزاداری حسینی رعایت کنند.

وی یادآور شد: فلسفه قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر و قیام علیه ظلم و ظالم است و این نهضت همواره در طول تاریخ وجود داشته چون همیشه ظالمانی در جوامع هستند و مردم را به استثمار می‌گیرند بنابراین همیشه این قیام برای ما الگو بوده که باید آن را در قالب زمان بریزیم و با یزیدهای زمان مبارزه کنیم.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: امروز بیشتر از همیشه به الگوگیری از واقعه عاشورا نیازمندیم چون استبداد بنی‌امیه استبدادی کور بود اما استبداد شیطان بزرگ بدتر از آن است و قیام امام حسین (ع) می‌تواند این روحیه را به ما بدهد که مقابل استکبار ایستادگی کنیم.

وی گفت: ملت ایران در ۴۰ سال گذشته مقابل استکبار جهانی و آمریکا مقاومت کرده و به برکات آن رسیده که آمریکا را خوار کرده و به برکت قیام امام حسین (ع) باید با روحیه قوی‌تر این مسیر نورانی را ادامه دهیم چون این مسیر عزت ما است.

وی افزود: یزید امروز آمریکای جهان‌خوار است و اگر امام حسین (ع) امروز بود با این استکبار مبارزه می‌کرد و جمهوری اسلامی هم با الگوگیری از ایشان با عزمی راسخ‌تر از همیشه، همچنان به مقاومت خود علیه استکبار ادامه می‌دهد.