مرحله سوم غربالگری ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان درحال اجراست

زاهدان- ایرنا- معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: مرحله سوم غربالگری ویروس کرونا همزمان با سراسر کشور برای تمامی گروه‌های سنی و هدف در سیستان و بلوچستان درحال اجراست.

دکتر خداد شیخ زاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این طرح کادر بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت با تمامی گروه‌های سنی سیستان و بلوچستان تماس می‌گیرند و در صورتی که فردی علائم مشکوک به کرونا را داشته باشد به مراکز درمانی ارجاع می‌شود.
وی افزود: مرحله غربالگری ویروس کرونا با هدف بیماریابی به موقع و ارجاع بیماران مشکوک مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین در قالب این طرح بر مراقبت‌های بهداشتی مهم و الویت دار نظیر واکسیناسیون، مراقبت مادر و کودک، مراقبت سالمندان و بیماری‌های غیر واگیر و الویت ما به گروه‌های در معرض خطر تاکید شده است.

وی گفت: این غربالگری تلفنی در تمامی خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت تحت پوشش دانشگاه برای جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر انجام خواهد گرفت و نتایج در پرونده الکترونیک سلامت افراد ثبت می‌شود.
دکتر شیخ زاده افزود: از همه هموطنان عزیز درخواست می‌شود همکاری لازم را با تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را داشته باشند.
وی بیان کرد: ۲ میلیون نفر در دو مرحله اول و دوم غربالگری ویروس کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از نظر علائم این ویروس مورد بررسی قرار گرفتند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha