۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۵
کد خبر: 83907149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیوع مجدد کرونا در تونس

۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۵
کد خبر: 83907149
شیوع مجدد کرونا در تونس

تهران- ایرنا- با توجه به گذشت بیش از ۵ ماه از شیوع بیماری کرونا در تونس و علیرغم اتخاذ سیاستهای انقباضی و شدید از سوی وزارت بهداشت تونس در دور اول انتشار این ویروس، با شروع موج دوم انتشار کرونا در این کشور، روز گذشته تونس شاهد ثبت بالاترین تعداد مبتلا طی ۵ ماه گذشته بود.

با پایان یافتن موج اول در تونس که در نتیجه اقدامات سخت گیرانه دولت و وزارت بهداشت صورت گرفت دولت تونس بمنظور استفاده از فرصت تابستانی باقیمانده برای جلب توریست، مبادی ورودی کشور را بر روی بسیاری از کشورها گشود. دولت تونس اتباع کشورها را به سه دسته سبز، نارنجی و قرمز تقسیم کرد. اتباع کشورهایی که در لیست سبز قرار داشتند بدون هیچ مشکلی امکان ورود به تونس را بدست آوردند لیکن این تقسیم بندی که صرفا با اهداف اقتصادی صورت گرفت موجب شد که تعدادی از مبتلایان خارجی بدون نظارت بهداشتی وارد تونس شده و باعث ایجاد موج دوم انتشار ویروس در این کشور شوند.

مدیر کل وزارت بهداشت تونس شرایط فعلی کرونا در کشورش را شرایطی دشوار توصیف نمود. در اولین آمارگیری، دولت تونس دریافت که ۲۶ نفر از کارکنان فرودگاه بین المللی تونس ( کارتاژ) به کرونا مبتلا شده اند.
بنابراین گزارش دولت تونس با اعمال مجدد مقررات سخت گیرانه قرنطینه مخالف است و معتقد است که بیش از این اقتصاد معیشتی تحمل نخواهد داشت. لذا با وضع قوانینی ، استفاده از ماسک در مراکز عمومی را اجباری اعلام کرده  است.  با این وجود جامعه که از شرایط سخت دور اول کرونا خود را رها می بیند توجه چندانی به رعایت اصول بهداشتی نمی کند.

بر اساس آمار منتشره از سوی وزارت بهداشت تونس تعداد ۶۷ مبتلا که ۶۳ نفر آن علت محلی داشته در لیست مبتلایان جدید به ثبت رسیده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha