۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 930
کد خبر: 83907066
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مرور مهم‌ترین اخبار استان سمنان در هفته‌ جاری

۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبر: 83907066
مرور مهم‌ترین اخبار استان سمنان در هفته‌ جاری

سمنان- ایرنا- استان سمنان در هفته جاری (۱۸ تا ۲۴ مرداد) شاهد رخدادهای مختلفی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و انتظامی بود که در این گزارش به مرور آن ها پرداخته شده است.

به گزارش ایرنا، اعلام افتتاح ۵۰ کیلومتر آزادراه حرم تا حرم تا پایان دولت دوازدهم، افزایش ارزش دلاری صادرات از استان سمنان، سمنان مبتکر اولین جاده سلامت باغ‌راهی کشور، اعلام محدودیت‌های برگزاری آیین‌های محرم، دریافت ۲۰۲ واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونا در استان و ابلاغ ثبت ملی ۱۳ اثر میراث فرهنگی استان از جمله مهم ترین خبرهای استان سمنان در هفته جاری است.

اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی گفت: یک قطعه حدود ۵۰ کیلومتری از آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان (گرمسار تا سمنان) تا پایان دولت تدبیر و امید افتتاح می شود و بقیه مسیر ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی سه‌شنبه گذشته در بازدید از سازمان مرکزی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) ضمن نشست با مدیرعامل، معاونان، مدیران و سردبیران این خبرگزاری در ارتباط ویدئو کنفرانسی با روسای ایرنا ۲ استان آذربایجان غربی و سمنان افزود: برای همین۵۰ کیلومتر که قابلیت افزایش تا ۶۰ کیلومتر را دارد، معارضینی در اجرای طرح وجود داشت. اطلاعات تکمیلی این خبر را اینجا بخوانید.

*

دبیر اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان گفت: ارزش دلاری کالای صادراتی از این استان بهار ۹۹ حدود ۴.۳ برابر ارزش کالای وارداتی بود.

عالیه گرجی روز یکشنبه گذشته به رسانه ها بیان کرد: اکنون تراز تجاری استان سمنان در سه‌ماهه نخست ۹۹ با صادرات به ارزش ۳۳ میلیون دلار و واردات به ارزش ۷.۶ میلیون دلار بیانگر پیشی گرفتن صادرات از واردات استان است.مشروح این خبر را اینجا بخوانید.

*

رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بهره‌برداری از پنج طرح صنعتی و معدنی پیشران و ملی این استان تا پایان امسال برای ۸۵۰ اشتغالزایی به همراه دارد.

علی تشنه دل روز یکشنبه گذشته به رسانه ها بیان کرد: پنج طرح صنعتی و معدنی در قالب پویش ملی «تولید- تداوم امید» و جز طرح های مهم و ملی استانی است که با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال ۸۵۰ نفر در استان فراهم می شود. اطلاعات بیشتر این خبر را اینجا دریافت کنید.

*

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: یکهزار و ۵۶۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به منظور توسعه و آبادانی به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان سال گذشته پرداخت شد.

جواد انوری روز چهارشنبه گذشته در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان به مناسبت روز خبرنگار، ابراز داشت: آگاهی بخشی درباره  هزینه‌کرد مالیات و نقش پرداخت مالیات در عمران و آبادانی کشور نقشی مهم در ترویج فرهنگ پرداخت مالیات دارد.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

اجتماعی

شهردار سمنان گفت: اولین جاده سلامت باغ‌راهی کشور به طول ۱۰ کیلومتر از مناطق باغی شرق تا غرب این شهر ایجاد می‌شود.

سیدمحمد ناظم رضوی روز یکشنبه گذشته به رسانه ها بیان کرد: بازآفرینی باغ راه‌های شهر سمنان از باغ راه‌های ورودی شرقی شهر تا استخر باغ فیض و با اتصال حد شرقی و غربی این کوچه‌باغ‌ها مسیری به طول ۱۰ کیلومتر به وجود می‌آورد که به عنوان اولین جاده سلامت باغ راهی کشور می‌تواند مورد استفاده گردشگران قرار گیرد. مشروح خبر را اینجا بخوانید.

حوزه بهداشت

سخنگو و جانشین رییس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم امسال در فضای سرپوشیده و بیش از ۲ ساعت ممنوع است.‌

حبیب الله خجسته پور روز یکشنبه گذشته پس از نشست ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست دکتر حسن روحانی ، رییس جمهوری و با حضور ویدئوکنفرانسی استانداران سراسر کشور به خبرنگاران افزود:  برگزاری آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان ، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در محرم امسال در اماکن سرپوشیده و بیش از ۲ ساعت ممنوع است.‌ اطلاعات تکمیلی این خبر را اینجا بخوانید.

*

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: ۲۰۲ واحد پلاسما، از مراجعه ۲۲۷ بهبودیافته کرونا در قالب پویش «شکرانه سلامت» به پایگاه‌های انتقال خون در استان، با انجام آزمایش‌های اولیه جمع‌آوری شد.

وحید بغدادی یکشنبه گذشته در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار، بیان کرد: طبق گزارش‌ها پلاسمای بیماران بهبودیافته از کرونا در درمان افراد مبتلا به کرونا تاثیر مثبت داشته است. مشروح خبر را اینجا بخوانید.

*

سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: یک شهرستان در وضعیت سفید، سه شهرستان در وضعیت زرد و چهار شهرستان استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

حبیب ‌الله خجسته پور عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون چهار شهرستان‌ گرمسار، شاهرود، سمنان و دامغان در بحث شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند و وضعیت شهرستان‌های آرادان، میامی و مهدی‌شهر زرد است.

وی با اشاره به امکان تغییر رنگ‌بندی وضعیت کرونایی در مناطق مختلف استان سمنان، بیان کرد: سرخه تنها شهرستان این استان با وضعیت رنگ‌بندی سفید کرونایی است.

فرهنگی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هفته جاری در سه نامه مراتب ثبت ۱۳ اثر میراث‌فرهنگی ناملموس را به استاندار سمنان ابلاغ کرد. مشروح خبر را اینجا بخوانید.

*

رییس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان گفت: ضوابط مجتمع‌های مسکونی، با توجه به انتخاب سمنان به عنوان یکی از ۱۲ گزینه کشور به عنوان شهر دوستدار کودک، در دست تدوین است.

سمانه محمدیان روز دوشنبه گذشته در دومین نشست فصلی شورای اجرایی شهر دوستدار کودک سمنان با حضور شهردار سمنان و مسوولان سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری گفت: در راستای پیشبرد شهر دوستدار کودک سمنان و لزوم توجه به آموزش، رشد، شادی و نشاط کودکان، ایجاد فضای بازی و اتاق‌های مادر و کودک در مجتمع های مسکونی از سوی معاونت شهرسازی و معماری برای تصویب نهایی تدوین می شود. مشروح این خبر را اینجا بخوانید.

*

دبیر هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان گفت: جشنواره امسال با توجه به شیوع کرونا در تاریخ ۲۳ و ۲۴ مرداد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

رضا زارع زاده سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جشنواره ملی پسته دامغان برای هفتمین دوره با توجه به شرایط حاکم بر جامعه مبنی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سطح برنامه‌های پیام رسان دنبال می‌شود. مشروح خبر را اینجا بخوانید.

انتظامی

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: پلیس سمنان ۷۶۶ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک با پلیس سیستان و بلوچستان کشف کرد و در این عملیات ۲ سوداگر مرگ به هلاکت رسیدند.  

سردار عبدالله حسنی روز سه شنبه به رسانه ها بیان کرد: سرنخ هایی از انتقال یک محموله بزرگ مواد در شرق کشور با تلاش و پیگیری های اطلاعاتی چند ماهه ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان به دست آمد. مشروح خبر را اینجا بخوانید.

محصول خبری ویژه ایرنا در هفته گذشته

"درد و پندهای ناگفته کرونایی از پزشک فوق تخصص ریه" عنوان گفت و گوی الناز ملکی خبرنگار ایرنا در سمنان با دکتر محمد معماریان رییس بیمارستان کوثر شهر سمنان است که پیشنهاد می کنیم حتما آن را بخوانید. مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha