۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۴:۰۷
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83905729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سنتکام: نیروهای آمریکا در سوریه و عراق کاهش می‌یابند 

تهران- ایرنا- فرمانده نیروهای سنتکام در خاورمیانه با اعلام اینکه شمار نیروهای آمریکا در سوریه و عراق کاهش خواهد یافت گفت: با این حال نیروهای ایالات متحده همچنان به عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا از نیویورک تایمز، ژنرال کنت مکنزی فرمانده ارشد ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) چهارشنبه شب تصریح کرد: شمار نیروهای ایالت متحده در عراق و سوریه به احتمال زیاد در ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت، اما وی هنوز دستورالعملی برای شروع عقب نشینی نیروها دریافت نکرده است. 

مکنزی رئیس فرماندهی مرکزی پنتاگون افزود: پنج هزار و ۲۰۰ نیرو در عراق که برای مقابله با نیروهای داعش و آموزش نیروهای عراقی در این کشور حضور دارند پس از مشورت با دولت بغداد جابه جا خواهند شد. 

وی گفت، انتظار دارد که نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای ناتو برای کمک به مبارزه با افراط گرایان اسلامی و برای بررسی نفوذ ایران در این کشور "حضور طولانی مدت" در عراق را حفظ کنند. 

مکنزی در ادامه به شمار دقیق کاهش نیروهای آمریکایی اشاره نکرد اما سایر مقامات آمریکایی گفتند که گفت‌وگو با مقامات عراقی که این ماه از سر گرفته می‌شود می‌تواند منجر به کاهش حدود سه هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی شود. 

وی همچنین در مورد حضور نیروهای امریکا در سوریه گفت: فکر نمی‌کنم که ما برای همیشه در سوریه باشیم. در بعضی مقاطع، ما می‌خواهیم حضور خود را در آنجا کاهش دهیم، من فقط نمی‌دانم کی خواهد بود. 

مکنزی تاکید کرد، تا زمانی که در سوریه حضور داشته باشیم برای پایان دادن به (فعالیت) داعش بسیار سخت تلاش خواهیم کرد. 

به رغم دستورات ترامپ برای خروج یکهزار نیروی آمریکایی از سوریه، این کشور همچنان حضور ۵۰۰ تن از نیروهای خود را در شمال شرقی سوریه به بهانه کمک به متحدان محلی کرد سوریه در مبارزه با نیروهای داعش حفظ کرده است. 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha