روش‌های امر به معروف باید براساس مقتضیات زمان باشد

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان با بیان اینکه اجرای امر به معروف نباید ابزاری برای تضییع سایر حقوق شهروندان شود، گفت: باید روش‌های امر به معروف و نهی از منکر را با مقتضیات زمان هماهنگ کرد.

سعید ناجی عصرسه‌شنبه در نخستین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکرهرمزگان درسال جاری اظهارداشت: در زمینه احیا امر به معروف و نهی از منکر باید در راستای تبیین شرایط ‎های خاص این دو فریضه الهی تلاش شود.

 وی ادامه داد: نقش هدایتگری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برای اینکه به کسی ستم نشود باید به صورت اصولی جاری و ساری باشد که نه تنها موجب ضرر نشود بلکه دستاوردهای آن نیز که همان نظارت است مورد حمایت قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه رفتارهای فردی و اجتماعی به نوعی باعث  جابجایی  در مصادیق معروفات و منکرات شده است، گفت: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر سایر حقوق و امور نباید تضییع شوند.

ناجی ادامه داد: محرمات اساس و بنیان جامعه و خانواده و ارزش‌ها و باورها را هدف قرار می‌دهد لذا تبیین و تذکر مسائل اصلی است که حقوق مردم را به آن‌ها بازمی‌گرداند.

وی عنوان کرد: هم‌چنین آموزش‌های موثر درحوزه مباحث علمی و چالش‌های پیش‌روی در طی چهار دهه انقلاب باید به درستی تبیین شود و از طرفی باید روش‌های امر به معروف و نهی از منکر را با مقتضیات زمان هماهنگ کرد و به عنوان مثال در شرایط خاص زمانی پیش رو با وجود بیماری کرونا به شکل جدی کارهایی مثل ماسک زدن را باید به عنوان یک معروف در جامعه مطرح کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز مهم‌ترین وظیفه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر را نظارت، حمایت و برنامه‌ریزی در راستای سیاست‌گذاری و راهبری در این دو فریضه دانست.

حجت الاسلام حسن کریمی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اگر به درستی پیاده شود باعث رشد و پیشرفت و حرکت به سمت فلاح و رستگار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha