بی‌توجهی مردم نسبت به امر به معروف اثرات تخریبی خطرناک دارد

بندرعباس- ایرنا- اسلام یک دین اجتماعی است و نسبت به مسائل اجتماعی دغدغه دارد در صورت بی توجهی نسبت به دو فریضه الهی امر به معروف و نهی ازمنکر اثرات تخریبی خطرناک دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان اظهارداشت: امر به معروف و نهی از منکر یک اصل در قانون اساسی است که با توجه به اهمیت آن  جنبه‌های قانونی و حاکمیتی  دارد بر اساس همین مبنا اصل هشتم قانون اساسی اختصاص به این دو فریضه الهی دارد که دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت و مردم نیز نسبت به همدیگر وظیفه امر به معروف و نهی از منکر دارند.

حجت الاسلام حسن کریمی روز سه‌شنبه  به مناسبت آغاز دهه ولایت در نشستی با رییس اتاق اصناف بندرعباس افزود: مقام معظم رهبری به معروف و نهی از منکر را "ضامن حیات یک جامعه دانسته‌اند از این رو یکی از آثار مخرب توجه نکردن به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بروز بی‌تفاوتی است که افراد نسبت به اتفاقات درون جامعه هیچ‌گونه عکس‌العملی را از خود نشان ندهند .

وی در این باره به ضرورت سلامت در محلات اشاره و بیان داشت:رابطه آسیب‌ها در محلات نسبت توجه مردم به این دو فریضه است یعنی اگر مردم نسبت به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت نباشند بسیاری از مشکلات محلات برطرف می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان اضافه کرد: برخی از افراد درون نهادهای اجرایی نیز نسبت به مدیران این ارگان‌ها بی‌تفاوت هستند و واکنشی نسبت به تخلفات صورت گرفته ندارند که این خود باعث تخدیر جامعه خواهد شد.

کریمی گفت: تخدیر باعث می‌شود افراد وضع موجود را بپذیرند و متاسفانه این وضع را تحمل کرده و دنباله‌روی خواست دشمن حرکت کنند.

وی افزود: تا زمانی که ارتباط مردم نسبت به حاکمیت نگاه حامی و پشتیبان و از طرف دیگر ناظر بر کارهای مدیران باشد، جامعه به سمت اشرافی‌گری نمی‌رود لذا مهم‌ترین عامل پیشرفت در جامعه حضور و نظارت مردم در همه ارکان نظام اسلامی است .

رییس اتاق اصناف بندرعباس نیز گفت: کارنامه بازاریان اما در طول حیات نظام جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده همراهی و هم‌گامی با اهداف نظام اسلامی بوده است.

عبد المجید جلالی با اشاره به ساده زیستی در زندگانی حضرت امام( ره) بیان داشت: مدیران نهادهای اجرایی نیز باید این درس بزرگ را الگوی رفتاری خود قرار داده تا این بی‌تفاوتی در جامعه بروز نکند .

وی نقش بازاریان را سفیران نظام دانست که اگر در جامعه یک بازاری خوب تربیت شود، صدای خوبی برای نظام و انقلاب خواهند بود.  

رییس اتاق اصناف بندرعباس ادامه داد: به واقع معضل بی تفاوتی نسبت به جامعه باعث شده که اهداف اصلی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نمود نداشته باشد.

جلالی ضمن اعلام همراهی با برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر، افزود: در راستای اثرگذاری این دو فریضه الهی تمام تلاش خود را در طبق اخلاص قرار می دهیم.

رییس اتاق اصناف بندرعباس در پایان تقاضای اصناف این شهرستان در همراهی جامعه بازاری با مسوولان را توجه بیشتر به این قشر مهم و تاثیرگذار در بطن جامعه دانست تا اهداف نظام به درستی انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha