تداوم سیر نزولی کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ممکن است

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در استان تا حدودی نسبت به گذشته بهتر شده است، تاکید کرد: تداوم سیر نزولی بیماری کرونا در استان تنها با رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

دکتر «محمودرضا مرادی» روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه اقداماتی که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال انجام است در راستای حفظ این شرایط است، افزود: سیر نزولی کرونا در استان نتیجه تلاش و زحمات فراوان همکاران دانشگاه و کادر بهداشتی درمانی، مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها و سایر بخش ها و همچنین رعایت جدی پروتکل های بهداشتی در استان است.

او گفت: با وجود در پیش بودن مراسم عید سعید غدیر خم و آیین های عزاداری ماه محرم با توجه به قابلیت بسیار بالای انتقال ویروس کرونا در اجتماعات باید تمهیدات ویژه ای در مورد برگزاری مراسم از سوی ستاد استانی کرونا در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: ستاد کرونای استان در این رابطه با مصوباتی از جمله اینکه توزیع هرگونه مواد خوراکی و آشامیدنی (غیر از آب در بطری های یک بار مصرف) به هر شکل در تمامی هیات های مذهبی، مساجد و تکایا در ایام‌ محرم در سراسر استان‌کرمانشاه ممنوع است، داشته است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: بیشتر نگرانی ما از افزایش برگزاری آیین های عروسی در هفته های آینده است که معمولا همگی بدون ماسک در این مراسم شرکت می کنند و رعایت پروتکل های بهداشتی را نیز جدی نمی گیرند.

مرادی افزود: برای مقابله با کرونا باید استفاده از ماسک ، فاصله فیزیکی ، شستشوی دست و رعایت جدی پروتکل های بهداشتی همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد تا روند کاهشی بیماری  شرایط موجود در استان همچنان حفظ شود.

 سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

او گفت: استانهای مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی اظهار داشت: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها