تکمیل محور آستارا - تالش خدمتی از دولت در حوزه راهداری

آستارا - ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا گفت: تکمیل تعریض و چهاربانده کردن محور آستارا به تالش به طول ۶۵ کیلومتر از خدمات قابل توجه دولت در حوزه فعالیت این اداره است و آسفالت، نصب علائم و گاردریل، رفع موانع، لکه‌گیری و بهسازی مسیر را شامل می‌شود.

رمضان دانش روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید ۲۰ دهنه پل شامل پل مرزی و سایر پل های جاده های مواصلاتی حوزه استحفاظی شهرستان آستارا مرمت، بهسازی و نگهداری و روشنایی محورهای مواصلاتی اصلی، فرعی و روستایی تامین شده است.

وی افزود: در طی این سال ها ۲ دستگاه تردد شمار، پنج دستگاه سامانه ثبت تخلف و نظارت تصویری بر جاده ها نصب و تاسیسات جانبی راه ها در محدوده های مجتمع های بین راهی و پل های عابر پیاده ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: طرح های ایمن سازی حاشیه راه ها در محدوده ۱۰ مدرسه اجرا و چندین پل عابر پیاده نصب شده و میدان ورودی روستای عنبران و شهر آستارا نیز احداث شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا بیان کرد: با توجه به کثرت بارندگی در این شهرستان، برای مهار محل های رانشی محورهای اصلی و راه های روستایی، چند دیوار حائل طراحی و ساخته شده و جاده ها با نصب تابلو و علائم تاسیساتی ایمن سازی شده است.

دانش، طرح ارتقای ایمنی موتورسواران را از دیگر برنامه های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا اعلام کرد و از اهدای کلاه ایمنی و برگزاری دوره آموزش فرهنگ ترافیک به راکبان موتورسیکلت خبر داد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا افزود: با توجه به برف گیر بودن گردنه حیران و برای مدیریت و مهار حوادث جاده ای آن، انبار نمک و سوله ماشین آلات در راهدارخانه بهارستان در محور آستارا - اردبیل ساخته شده و ۲ نقطه حادثه خیز آن محور در محدوده روستای خانبلاغی و پل روستای دمیراوغلی کش تعریض و چهاربانده شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha