۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۲۹
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 83888668
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح قربانگاه در شش شهرستان ایلام همزمان با عید قربان

ایلام - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: طرح قربانگاه توسط این نهاد همزمان با عیدسعید قربان در شش شهرستان این استان اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد ایلام، قنبر موسی‌نژاد افزود: در این شش شهرستان مراکزی به نام قربانگاه تدارک دیده شده است که آمادگی دارند نذورات و قربانی مردم نوع‌دوست این استان را جمع‌آوری و پس از بسته‌بندی در بین مددجویان و نیازمندان توزیع کنند.

وی یادآور شد: این قربانگاه‌ها با همکاری مراکز دامپزشکی، بهداشتی و کشتارگاه‌های این شهرستان‌ها راه‌اندازی و مراحل ذبح دام، بسته‌بندی و توزیع با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه علاوه بر این تعداد قربانگاه، ۵۲ پایگاه دیگر نیز در محل دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری سطح استان آماده دریافت نذورات و قربانی مردم این استان هستند، افزود: هدف اصلی کمیته امداد بهره‌مندی بخش زیادی از نیازمندان این استان از گوشت و بسته‌های نذورات و قربانی است.

ذبح ۲۰۰ راس دام قربانی برای توزیع بین نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از دریافت بیش از ۲۰۰ راس دام قربانی مردم نیکوکار این استان برای توزیع بین مددجویان و نیازمندان در روز عید سعید قربان خبر داد و گفت: این نذورات تا زمان عید، بیشتر خواهد شد.

موسی‌نژاد به دیگر برنامه‌های این نهاد برای دریافت نذورات قربانی مردم استان اشاره کرد و اظهار داشت: ارتباط‌ با خانواده حاجیانی که امسال قصد تشرف به بیت‌الله الحرام را داشتند و به دلیل شیوع بیماری کرونا موفق به انجام مناسک حج نشدند و همچنین ارتباط با نیکوکارانی که طی سال‌های گذشته به حج مشرف شده‌اند برای دریافت نذورات آنها، هماهنگی و تعامل با موسسات خیریه، مساجد و تشکل‌های نیکوکاری در خصوص استفاده از ظرفیت آنان در جهت جمع‌آوری و توزیع نذورات به نیازمندان از جمله این برنامه‌هاست.

وی تاکید کرد: با توجه به کرونا و بخاطر اینکه از ازدحام مراجعان برای دریافت گوشت قربانی در محل‌های ذبح و بسته‌بندی جلوگیری شود، برنامه‌ریزی شده است تحویل بسته‌های نذورات قربانی به خانواده‌های شناسایی شده در منازل آنان انجام شود.

۷۰ هزار نفر در استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام از خدمات کمیته امداد برخوردارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha