عید قربان ذبح دام در کشتارگاه های کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود 

یاسوج- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز عید قربان امسال ذبح دام سبک و سنگین در کشتارگاه های این استان و با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام می شود. 

عبدالله بهمنش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از این اقدام پیشگیری از گسترش روزافزون بیماری کرونا در  کهگیلویه و بویراحمد است. 

وی افزود: ذبح دام در روز عید قربان امسال در کهگیلویه و بویراحمد خارج از کشتارگاه های این استان یا در منازل، خیابان ها و فضای باز  ممنوع است. 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بمنظور رفاه حال هر چه بیشتر مردم کهگیلویه و بویراحمد ذبح دام در کشتارگاه های این  استان در روز  عید قربان امسال رایگان است. 

بهمنش عنوان کرد: ۲۰ گروه دامپزشکی ثابت و سیار در روز عید قربان امسال برای نظارت بر ذبح دام در کشتارگاه های کهگیلویه و بویراحمد  ساماندهی شده است. 

وی ابراز داشت: بازرسی از لاشه دام های ذبح شده در روز عید قربان امسال در کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شیوع بیماری کرونا و  افزایش دمای هوا در دستور کار مسؤولان اداره کل دامپزشکی این استان است. 

بهمنش گفت: لاشه دام های ذبح شده در روز عید قربان امسال در کهگیلویه و بویراحمد باید به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس توزیع شود. 

وی اظهار داشت: سامانه تلفنی ۱۵۱۲ پل ارتباطی کارشناسان اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد و مردم این استان در روز عید قربان امسال است. 

بهمنش افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد چنانچه در روز عید قربان امسال ناچار به ذبح دام در منزل خود هستند باید با گروه های ثابت و  سیار اداره کل دامپزشکی این استان هماهنگی کنند. 

جمعه ۱۰ مردادماه ۱۳۹۹ مصادف با ۱۰ ذیحجه عید قربان است.  

کهگیلویه و بویراحمد دارای هفت کشتارگاه دام در شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان، باشت، دهدشت، لیکک و لنده است. 

کشتارگاه یاسوج صنعتی، دوگنبدان و دهدشت نیمه صنعتی و سی سخت، باشت، لیکک و لنده نیز سنتی است. 

از مجموع هفت کشتارگاه کهگیلویه و بویراحمد ۲ مورد شامل یاسوج و لیکک از سوی بخش خصوصی اداره می شوند و مابقی نیز دولتی و  زیرنظر شهرداری هاست. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha