۶ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83884797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۷ درصد واحدهای روستایی شهرستان ایجرود مقاوم‌سازی شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تعداد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان ایجرود ۹ هزار و ۲۶۹ واحد بوده که از این تعداد بیش از چهار هزار و ۳۰۰ واحد، معادل ۴۷ درصد مقاوم سازی شده است.

رضا خواجه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  به روند صدور سند مالکیت روستایی در شهرستان ایجرود اشاره کرد و افزود: تعداد یک‌هزارو ۵۳۲ فقره سند برای واحدهای مسکونی شهری و ۹ هزارو ۳۰۱ فقره برای واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان ایجرود صادر شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به لزوم ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و امن در مقابل خطرات حوادث طبیعی، امیدواریم با برنامه ریزی انجام گرفته و تلاش کارکنان این نهاد انقلابی در سال جاری گام‌های موثرتری در جهت مقاوم سازی واحدهای روستایی در معرض آسیب برداشته شود.

این مسؤول ادامه داد: اجرای طرح هادی روستاها به منظور تامین عادلانه امکانات و ایجاد تسهیلات لازم به منظور بهبود عبور و مرور و ارتقای شاخص‌های زیست محیطی انجام می‌ گیرد که یکی از برنامه ها و اقدامات اساسی بنیاد مسکن به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت: اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه روستایی، توجه به مقاوم سازی مسکن روستاییان است که در این راستا، تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن هم سو با اهدافی چون احداث مسکن مقاوم، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها و تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی به گروه‌های هدف تحت پوشش، پرداخت می‌شود.

خواجه ای افزود: این اداره کل، برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

وی یادآور شد: هم اکنون در این استان ۹۲ هزارو ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد ۴۹ هزارو ۵۸۲ واحد معادل بیش از ۵۳ درصد مقاوم سازی شده است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، گسترش تعاملات بین دستگاه‌های متولی امر برای حل مشکلات موجود به ویژه در مناطق کم برخوردار روستایی می تواند چشم‌انداز بهتری را در این حوزه فراهم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha