۵ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 83884579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برج‌های تاریخی خرقان باید به بخش خصوصی واگذار شود

قزوین - ایرنا - فرماندار آوج گفت: برج‌های تاریخی خرقان باید برای رونق گردشگری در این شهرستان به بخش خصوصی واگذار شود.

نصرت الله علیرضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرمایه گذاران بومی برای در اختیار گرفتن این برج ها و ایجاد تاسیسات گردشگری از جمله رستوران، فضای سبز و سرویس بهداشتی در کنار آن اعلام آمادگی کرده اند و این موضوع به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز رسیده است.

این مسوول گفت:  در حال حاضر دور جدید مرمت و ساماندهی این بناهای تاریخی شاخص از محل اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت این برج ها اختصاص پیدا کرده که در صورت نیاز سایر اعتبارات بخش مرمت میراث فرهنگی در شهرستان را نیز با توجه به شاخص بودن این بناها می توانیم به این موضوع اختصاص دهیم که این رقم می تواند تا ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی در خصوص انتشار فیلمی از چرای گوسفندان در اطراف این برج ها و باز بودن درب برج ها بدون مراقبت از آن که اخیرا در فضای مجازی پخش شده است، اظهار داشت: این برج ها دارای نگهبانی هستند و حضور جامعه محلی به شرط رعایت فاصله و حریم بنا در اطراف این بناها می تواند به امنیت و حفاظت بهتر این بناهای تاریخی و جلوگیری از فعالیت حفاران غیرمجاز کمک کند.

علیرضایی با بیان اینکه باید شاهد تمرکززدایی نسبت به توجه به بناهای تاریخی و حوزه گردشگری استان قزوین باشیم،افزود: در حال حاضر عمده تبلیغات و فعالیت های گردشگری استان معطوف به شهر قزوین و آن هم مجموعه سعدالسلطنه است و سایر ظرفیت ها مورد کم توجهی قرار گرفته اند.

برج های دوگانه خرقان یکی از شاهکاری معماری آجری در ایران به شمار می روند.

این بناها متعلق به دوره سلجوقی هستند که در حوالی روستای حصار ولیعصر بخش آبگرم شهرستان آوج قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha