۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1184
کد خبر: 83882853
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر: حج نماد وحدت مسلمانان جهان است

زاهدان- ایرنا- امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بر هر کسی که توان مالی دارد حج واجب است گفت: حج نماد وحدت و نمایش قدرت مسلمانان جهان است.

مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت ایرانشهر اظهارداشت: فریضه حج یکی از ارکان اسلام محسوب می‌شود که بر هرفرد مسلمانی که توشه و توان مالی دارد در عمر یکبار فرض واجب است.

وی افزود: حج بر کسی واجب می‌شود که استطاعت داشته باشد یعنی از لحاظ مالی تمکن رفتن و انجام مناسک حج را داشته باشد و نیز در حین سفر در تهیه مخارج خانه با مشکل مواجه نشود.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: متاسفانه امسال به علت ویروس کرونا مسلمانان جهان از تشرف به خانه خداوند محروم شدند.

وی به خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: قبل از انقلاب اسلامی فقط در منطقه یک دبیرستان داشتیم اما به برکت انقلاب حالا ایرانشهر با داشتن مراکز آموزشی و دانشگاهی فراوان به عنوان مرکز فرهنگی بلوچستان مطرح است.

مولوی کریم زایی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به ما اعتبار معنویت و مادیت بخشیده است، قبل از انقلاب پزشکان ما هندی و بنگلادشی بودند اما حالا پزشکان ما بلوچ و از بچه‌های خودما هستند.

وی با بیان اینکه باید قدر این همه نعمت را دانست افزود: اگر کمبود و مشکلات اقتصادی وجود دارد به دلیل دشمنی آمریکا با کشور است که با حمایت مردم و هوشیاری مسوولان این مشکلات برطرف می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha