توانمندی های فعالان حوزه بیوتک معرفی می‌شود

تهران- ایرنا- رییس همایش ملی زیست فناوری و توسعه جهانی گفت: این همایش فضای خوبی برای دانشجویان و سایر فعالان حوزه بیوتک فراهم می‌کند تا توانمندی‌های خود را در این حوزه به دیگران معرفی کنند.

داریوش نوروزیان، متخصص بیوشیمی بالینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: فقط مقالات کاربردمحور و به عبارتی مقالات با رویکرد صنعتی به این همایش ارسال شده و بسیاری از مقالاتی که دبیرخانه این همایش دریافت کرده، در حوزه کرونا است.

وی ادامه داد: تعدادی از مقالات در مورد ساخت تجهیزات از جمله کیت های تشخیصی یا درمان بیماری کرونا است. محققان ما به فناوری تولید کیت های تشخیصی دست یافتند و موفق به ساخت انواع کیت های تشخیصی شدند.

مسئول گروه نانوبیوتکنولوژی انستیتو پاستور ایران ادامه داد: حوزه های مختلف بیوتک از جمله پزشکی، دارویی، کشاورزی، میکروبی، محیط زیست، معدن و بازاریابی محصولات زیستی از جمله محورهای این همایش است.

نوروزیان، تعداد مقاله دریافتی را نزدیک به ۷۰۰ مقاله اعلام کرد و گفت: بیشترین مقالات ارسالی در حوزه دارو و پزشکی است و رتبه بعدی به محور میکروب تعلق دارد. محورهایی مانند معدن و محیط زیست مقالات به دلیل فرهنگ سازی نشدن، کمتر از سایر محورها بوده است.

وی ادامه داد: در حال رایزنی با مجموعه هایی مانند یکی از دانشگاه های هند و انستیتوپاستور فرانسه برای حضور فعال در این رویداد علمی هستیم و پیش بینی می شود محققان خارجی هم حدود ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

نوروزیان ادامه داد: نزدیک به ۶۰ دانشگاه کشور دعوت شده تا ما را در موضوع برگزاری این همایش کمک کنند که از این تعداد حدود ۳۵ دانشگاه علوم پزشکی هستند.

وی بر لزوم هم افزایی در همایش های علمی کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر هم افزایی در همایش های علمی در کشور وجود ندارد. ما نزدیک به ۴۰۰ همایش علمی از چشم پزشکی تا حوزه هایی مانند دارو در کشور برگزار می کنیم که هزینه های زیادی را بر کشور تحمیل می کند.

نوروزیان اظهار داشت:‌ همایش ملی زیست فناوری و توسعه جهانی دهم اردیبهشت ماه سال آینده با توجه به شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می شود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ما را در برگزار این رویداد علمی، یاری می رساند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha