مدیرتیم‌های ملی تیراندازی: تلاش برای ادامه تمرینات به صورت حضوری است

تهران - ایرنا- مدیر تیم‌های ملی تیراندازی گفت: تمرینات تیراندازان المپیکی به همراه چند ملی‌پوش دیگر از اواسط خرداد تا فردا اول به صورت متمرکز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال اجرا است و تلاش همگی ادامه تمرینات به صورت حضوری خواهد بود.

«ناصر رسولی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ‌هدف کادر فنی تیم‌های ملی و مسوولان فدراسیون تیراندازی در گام نخست حفظ سلامت تیراندازان و در گام دوم رسیدن ورزشکاران به بالاترین سطح آمادگی برای حضور توانمند در المپیک و کسب مدال است.

وی اظهار داشت: ‌ورزشکارانی که در تهران مستقر بودند از اواسط اردیبهشت ماه با هماهنگی و حضور مربی تمرینات خود را در سالن های تیراندازی فدراسیون پیگیری کردند و از اواسط خرداد ماه نیز تیراندازان المپیکی در رشته تفنگ و تپانچه با حضور کادر فنی تمرینات خود را به صورت متمرکز آغاز کردند.

سخنگوی فدراسیون تیراندازی گفت: ‌البته محدودیت‌هایی وجود داشت و هم اکنون نیز بیشتر شده است اما همانطور که گفتم تلاش بر این است که ضمن افزایش ضریب بهداشت و پاکیزگی محیط تمرینی و خوابگاه‌ها تمرینات تیراندازان همچنان به صورت حضوری ادامه یابد.

وی در خصوص اینکه آیا فدراسیون در تلاش برای حضور تیراندازان در اردوهای برون مرزی یا شرکت آنان در مسابقات بین‌المللی هست یا خیر؟ افزود:‌برای اعزام تیراندازان به اردوها و مسابقات برون مرزی چارچوب و قواعد وجود دارد که باید رعایت شود و قبل از هر چیز امکان پذیرش از سوی کشور میزبان و ارایه خدمات از سوی آنان به ورزشکاران ایرانی است.

رسولی تصریح کرد: فدراسیون با ۲ مرکز و کمپ برگزاری اردوهای تمرینی تیراندازان در اروپا مکاتبات و مذاکراتی انجام داده است اما متاسفانه هنوز این کمپ‌ها آمادگی پذیرش تیراندازان ما را به دلیل شیوع کرونا ندارد و اعلام کرده‌اند که هنوز آغاز به کار نکرده‌اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر حضور در مسابقات بین‌المللی الزاماتی دارد که یکی از ابتدایی‌ترین آن دعوت کشور میزبان از تیراندازان است. البته در این خصوص نیز مکاتبات و مذاکراتی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم تا اعتبار مورد نیاز برای حضور در این رقابت را نیز فراهم کنیم.

وی در پایان از برگزاری جلسه هماهنگی مربیان و مسوولان فدراسیون برای شنیدن برنامه مربیان در خصوص آماده‌سازی تیراندازان جهت شرکت در المپیک توکیو خبر داد و گفت: بزودی این جلسه برگزار می‌شود تا فدراسیون متناسب با خواست مربیان کارها را پیگیری کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha