۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 2243
کد خبر: 83854034
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پژوهشگاه مواد وانرژی کشور به کمک صنعت می رود

۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷
کد خبر: 83854034
پژوهشگاه مواد وانرژی کشور به کمک صنعت می رود

کرج - ایرنا - معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی اعلام کرد که این پژوهشگاه در راستای تفاهم نامه منعقد شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه مواد و انرژی به کمک بخش صنعت می رود.

 دکتر حسین قدمیان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود:  به دنبال توافق نامه  این پژوهشگاه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخصوص ایجاد مرکز نوآوری با هدف رسوخ فناوری و نوآوری در زنجیره ارزش شرکت های بزرگ کشور از طریق مشارکت در تامین فضای استقرار، تامین تجهیزات و ارائه مشاوره های تخصصی، فراخوان ایجاد مراکز نوآوری مشترک با صنایع در حوزه های مواد و انرژی انتشار داده است.

وی گفت: این مرکز پژوهشی- تحقیقاتی در راستای رسالت خود در رسوخ دستاوردهای نوآورانه، فناورانه و علمی خود در صنایع، اقدام به ایجاد مراکز نوآوری مشترک با صنایع در حوزه های مواد و انرژی نموده است.
قدمیان با اشاره به اینکه صنایع با اعلام نیاز خود و مشارکت در ایجاد دانش فنی با پژوهشگاه نسبت به تولید محصول و ورود به بازار اقدام می نمایند، توضیح داد: مدل همکاری در این مراکز به صورت تعامل مشترک بین پژوهشگاه و صنعت می باشد که پژوهشگاه با استفاده از فراهم آوردن امکان استقرار در کارگاه ها (در کرج) و دفاتر (در کرج و تهران)، استفاده از خدمات آزمایشگاهی و استقرار واحدهای تحقیق و توسعه در آزمایشگاه ها، امکان ساخت فضای کارگاهی در زمین های موجود در پژوهشگاه، تعریف پروژه های مشترک با سرمایه گذاری اولیه مشترک جهت دستیابی به دانش فنی ساخت محصول مورد نظر صنایع، حمایت خود را از این مراکز نوآوری به‌عمل می آورد.
وی افزود: از جمله عواملی که ایجاد مراکز نوآوری را به یک نیاز تبدیل کرده است، به وجود آمدن تغییرات سریع در فناوری‌های روز دنیا و مسائل اجتماعی جامعه امروز است. این مراکز به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند؛ البته محصولی که بر مبنای دانش و پژوهش ساخته شده باشد.
معاون فناوری پژوهشگاه خاطرنشان کرد: حمایت هایی که پژوهشگاه در راستای توسعه فناوری از اعضای هیات علمی خود می کند در سه مرحله انجام می گیرد، در مراحل آزمایشگاهی طرح زایش برای پروژه هایی که متقاضی صنعتی برای محصول تولیدی در آینده موجود باشد، در مراحل توسعه دانش فنی که شامل اخذ استانداردها، مجوزها و تهیه طرح کسب و کار و تولید در مقیاس پایلوت می باشد طرح رویش و در مرحله تولید پایدار که شامل پرداخت بخشی از هزینه سرمایه در گردش می باشد طرح بارش در نظر گرفته شده اند که امکان بکارگیری این حمایت ها در مراکز نوآوری با صنایع با عقد توافق نامه همکاری امکان پذیر می باشد.
دکتر محمدرضا دادفر مدیر گروه تجاری سازی پژوهشگاه نیز گفت: چرخه حمایت از ایده‌های نوین و دانشی تا مرحله تبدیل شدن به محصولات فناورانه قابل عرضه به بازار، رسالت اصلی گروه تجاری سازی پژوهشگاه است که تحت نظارت معاونت فناوری پژوهشگاه می باشد.
وی اظهار داشت: گروه تجاری سازی پژوهشگاه مواد و انرژی آمادگی دارد پیشنهادات صنایع در این خصوص را بررسی نماید و توافقات لازم را با صنایع به انجام رساند.
 دادفر افزود: با راه اندازی این مراکز مد نظر است تا با همکاری شرکت های دانش بنیان، شرکت های بزرگ و هلدینگ ها، مراکز نوآوری مشترک تاسیس و واحدهای تحقیق و توسعه آنها را در پژوهشگاه مواد و انرژی مستقر کرد تا هم از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی پژوهشگاه در راستای توسعه فناوری های جدید بهره برد و هم از ظرفیت های تحقیقاتی و فناورانه پژوهشگاه در راستای نیازهای صنعت (به روش کسب و کار تعاملی B۲B) استفاده شود.
علاقه‌مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با گروه تجاری سازی پژوهشگاه (۰۲۶۸۸۷۷۱۶۲۶ -داخلی ۳۵۱ ) تماس حاصل فرمایید

پژوهشگاه مواد و انرژی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری در مشکین دشت فردیس استان البرز مستقر است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha