۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1245
کد خبر: 83853912
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندهی نیروهای مسلح عراق تیراندازی به تظاهرکنندگان را تکذیب کرد

بغداد - ایرنا - سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای استفاده نیروهای امنیتی از مهمات جنگی در برخورد با تظاهرکنندگان بغداد را تکذیب کرد.

سرتیپ «یحیی رسول»، در این بیانیه استفاده از مهمات جنگی و تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در ورودی جنوبی بغداد و خیابان های اطراف منطقه امنیتی سبز پایتخت را تکذیب کرده است.

روز گذشته (یکشنبه) شمار قابل توجهی از آوارگان اردوگاه «رفحاء»، خانواده های شهدا و زندانیان سیاسی دوران رژیم صدام از استان های جنوبی و مرکزی عراق برای برگزاری تجمع و اعتراض به قطع حقوق های بازنشستگی در مسیرهای جنوبی بغداد هنگام ورود به پایتخت با حمله ماموران امنیتی مواجه شدند.

در فیلم هایی که از این حادثه منتشر شد چند نفر از معترضان زخمی شدند و صدای تیراندازی و شلیک گلوله نیز شنیده می شود.

نیروهای امنیتی عراق صبح دیروز (یکشنبه) با بستن ورودی های جنوبی بغداد و منطقه سبز از پیوستن اهالی استان های جنوبی به معترضان جلوگیری کردند. 

سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق گفت که نیروهای امنیتی متعهد به حمایت از حق مشروطه اعتراض های مسالمت آمیز هستند و فرمانده کل نیروهای مسلح (نخست وزیر) مخالف جدی هرگونه حمله علیه اعتراض مسالمت آمیز است.

وی افزود: روز یکشنبه، نیروهای امنیتی از حرکت چندین اتوبوس که پروتکل های بهداشتی کمیته عالی بهداشت و ایمنی ملی در مورد همه گیری کرونا را رعایت نکرده بودند، جلوگیری کردند زیرا مملو از جمعیت تظاهرکنندگانی بودند که عازم بغداد می شدند و برای جلوگیری از انتشار ویروس مانع حرکت آنها شدند.

رسول ادامه داد: متاسفانه، برخی از تظاهرکنندگان به نیروهای امنیتی که برای محافظت از آنها حضور داشتند، حمله و تلاش کردند به زور از آنجا عبور کنند.

در همین حال، حمله روز گذشته ماموران امنیتی به تظاهرکنندگان واکنش های گسترده ای در محافل سیاسی و اجتماعی عراق به همراه داشت و بسیاری از شخصیت ها و تشکل های سیاسی این کشور آن را محکوم کردند.

نوری المالکی نخست وزیر اسبق، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی، ائتلاف الفتح، کمیسیون عالی حقوق بشر عراق، احمد الاسدی رئیس فراکسیون سندملی و حسن الکعبی معاون اول رئیس پارلمان عراق از جمله شخصیت ها و تشکل هایی بودند که با صدور بیانیه ها و توئیت هایی تیراندازی و حمله نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha