۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 1370
کد خبر: 83850598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محور خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های استان اصفهان

اصفهان- ایرنا- اهداف آمریکا تضعیف اقتصاد ایران است،​​​​​​​ دشمن به دنبال تضعیف شورای نگهبان است و دشمن برای از بین بردن کانون خانواده تلاش می‌کند از جمله محورهای سخنان امامان جمعه در نمازجمعه این هفته شهرستان‌های استان اصفهان است.

نایین

 امام جمعه نایین گفت: اهداف آمریکا ضعیف کردن اقتصاد ایران و کاهش توان معیشتی مردم است.

حجت الاسلام سید علی سجادی در نمازجمعه این هفته نایین به تحریم های آمریکا در برابر ایران اشاره و اضافه کرد: آمریکا قصد دارد تا از این راه به کمک ستون پنجم و ابزارهای رسانه ای، اعتراض های عمومی و ناآرامی در کشور ایجاد کند.
وی تصریح کرد: ما باید باور کنیم که نگاه به بیرون هیچ خیر و برکتی برای کشور نخواهد داشت و اصلاً اجازه نمی‌دهند که نگاه به بیرون ما نتیجه ای به دست بیاورد و باید روی پای خود بایستیم.

سجادی گفت: شورای نگهبان چشم بینای نظام و سد محکمی در برابر انحراف‌ها و تلاش عده‌ای برای نفوذ به بدنه نظام اسلامی در ۴ دهه گذشته بوده است. این شورا با حساسیت‌هایی که به خرج داده همیشه خاری در چشم مستکبران و منحرفان بوده است.

وی بیان داشت: خاکریز نخست برای مقابله با هجمه‌های دشمنان در مساله فرهنگ عفاف و حجاب، اهمیت دادن به بنیان خانواده است.

امام جمعه نایین افزود: مردم باید نکات بهداشتی را به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا جدی تر بگیرند و باعث به زحمت افتادن بیشتر کادر درمان نشوند.

خور و بیابانک

امام جمعه خور و بیابانک در خطبه های نماز جمعه شهر خور گفت: امروز دشمنان هجمه‌های وسیعی را به شورای نگهبان دارند آنها می‌خواهند برخی کاستی‌ها و بروز تخلفات را به عدم دقت نظر این شورا نسبت دهند که این هم توطئه‌ای از سوی دشمنان است.

حجت الاسلام سعید جاویدی افزود: دشمنان هرگز موفق به این امر نخواهند شد چرا که شورای نگهبان قانون اساسی در قلب مردم جای دارد.
وی از بی توجهی به موضوع حجاب در جامعه انتقاد کرد و افزود: رعایت نکردن حجاب اسلامی توهین به مقدسات دینی و ترویج دهنده افکار دشمنان است.
جاویدی گفت: اسلام به زن کرامت و ارزش بالایی داده که در سایه حجاب و عفاف حفظ خواهد ماند.
وی گفت: همه ما باید در جهت ترویج و نشر احکام الهی در جامعه تلاش کنیم و در این مسیر تفاوتی میان مرد و زن وجود ندارد.

اردستان

امام‌جمعه اردستان گفت: امروز دشمن تلاش دارد با کارهای ضد اخلاقی منجمله ترویج‌ بی‌حیایی، بی‌حجابی و بی‌غیرتی کانون خانواده را در ایران‌ از هم‌ بپاشد.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه در مسجد جامع این شهر افزود: دشمنان ایران و اسلام‌ برنامه دارند، روسری‌ها را در خیابان سرچوب کرده و کاری کنند تا زنان در خودروها روسری را بردارند و با عریان شدن، لذت جنسی مردان را فراهم کنند.

وی بیان کرد: امروز موتورسواری زنان را مطرح می‌کنند و در برخی نقاط این موضوع باب شده است که کاری قانونی نیست و باید با آنها برخورد شود.

امام‌جمعه اردستان با اشاره به طرح پارک ویژه بانوان اضافه کرد: این مجموعه در حال ساخت است اما با روندی که پیش می‌رود، امیدواریم‌ در سده جدید ساخته شود تا زنان در آنجا موتورسورای و دوچرخه‌سواری کنند.

وی با توصیه به حسن خلق در همه مراحل زندگی یادآور شد: در آستانه هفته عفاف و حجاب، سالروز اعلام کشف حجاب از سوی رضاخان در ۲۱ تیر ۱۳۱۴ هستیم که باید مراقب حجاب و عفاف خود در سطح جامعه باشیم.

دهشیری افزود: مزدوران رضاخان اجتماع مسالمت‌آمیز مردم مسلمان در مسجد گوهرشاد را که‌ به کشف حجاب اعتراض داشتند، به گلوله بستند و صدها کشته و هزاران مجروح برجا گذاشتند.

به گفته وی، مردم در این اتفاق بزرگ نشان دادند که با اعمال ضد دین مخالف و زنان و مردان ما ثابت کردند که با حیا و با غیرت هستند.

امام‌جمعه اردستان ادامه داد: استعمارگران که دیدند نمی‌توانند در برابر مردم بایستند و بر آنها حاکم شوند، یک قلدر را علم کردند و با کشف حجاب می‌خواستند شرف و عفت زنان ما را از بین ببرند اما کاری از پیش نبردند و به ناچار محمدرضا شاه را روی کار آوردند که آن هم کاری از پیش نبرد.

وی در ادامه به توطئه رژیم صهیونیستی در مورد الحاق بخش دیگری از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم‌ این توطئه با پایداری و مقاومت فلسطینیان و مخالفت کشورهای مسلمان موفق نباشد و ما در آینده نزدیک شاهد فروپاشی و نابودی این غده سرطانی باشیم‌.

دهشیری اهانت به آیت‌الله سیستانی در یکی از روزنامه‌های عربی را یادآور شد و تصریح کرد: دشمنان اسلام‌ می‌خواهند مرجعیت شیعه را مورد تهاجم قرار دهند تا بتوانند به هدف‌های شوم خود در کشورهای مسلمان برسند اما موفق نخواهند شد و ان‌شاءالله شر آنها دامن خودشان را خواهد گرفت.

وی با اشاره به اقدام‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مجلس امید را در دل مردم افزایش داده است و تلاش دارد بدون توجه به حاشیه‌ها کار را پیش ببرد که امیدواریم‌ موفق باشد.

امام‌جمعه اردستان به افزایش شمار مبتلایان و متوفیان ناشی از ویروس کرونا و لزوم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبت‌های بیشتر در برابر این ویروس، تاکید کرد: ضرورت دارد از تجمع و شب‌نشینی‌ها خودداری شود و همه توجه داشته باشند که هر هفت دقیقه در کشور یک نفر فوت می‌کند.

وی همچنین به هفته بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت: این سازمان در کل کشور بتواند با اجرای برنامه‌های کارآمد، مشکل مددجویان زیر پوشش خود را برطرف کند.

آران و بیدگل

امام‌جمعه آران و بیدگل گفت: مخالفت مردم با کشف حجاب نشان دهنده ریشه حجاب و عفاف در ایمان و غیرت دینی ما دارد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه یادآور شد: در آستانه سالروز  اقدام سخیف رضاخان مبنی بر کشف حجاب قرار داریم که مردم و علمای ایران در آن زمان، به شدت با آن مخالفت و در برابرش مقاومت کردند.

وی تاکید کرد: مردم با این اقدام خود نشان دادند که حجاب و عفاف ریشه در ایمان و غیرت دینی ما ایرانیان دارد.

امام‌جمعه آران و بیدگل در ادامه نیز گفت: سیاسمتداران رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که راه به زانو درآوردن ایران تخریب کانون خانواده است.

وی اضافه کرد: آنها به دنبال ترویج بی‌حجابی و تخریب بنیان خانواده در کشور هستند، غافل از آن که ملت شریف ایران دست از آرمان‌ها و عزت خود برنخواهد داشت.

سلیمانی با اشاره به نامه اسماعیل هنیه به رهبر انقلاب، اظهار داشت: در این نامه ضمن اشاره به مسایل فلسطین، از رهبر معظم انقلاب تشکر شده که این مهم، نشانی از عزت‌مندی و افتخار کشور ایران است.

وی همچنین به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره و تشریح کرد: شورای نگهبان وظیفه سنگینی در نگهبانی از جمهوری اسلامی دارد که صیانت از اسلام و قانون اساسی از وظیفه‌های اصلی به شمار می‌رود.

امام‌جمعه آران و بیدگل بیان کرد: تایید صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و تطبیق قانون‌های مصوب مجلس با شرع و قانون اساسی از دیگر وظیفه‌های مهم شورای نگهبان است که تا کنون به درستی عمل کرده است.

وی در مورد شیوع ویروس کرونا در کشور نیز گفت: روز گذشته با تاسف حدود ۲۰۰ نفر از هموطنان در اثر ابتلا به این ویروس فوت کردند که نشان می‌دهد ما باید در رعایت بهداشت و دستورالعمل‌های اعلامی جدی‌تر عمل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha