۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 3047
کد خبر: 83846220
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ فقره آتش‌سوزی مراتع در زنجان اطفا شد

۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبر: 83846220
۱۳ فقره آتش‌سوزی مراتع در زنجان اطفا شد

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: خردادماه سال جاری ۱۳ فقره آتش‌سوزی مراتع این استان به مساحت ۳۰۷ هکتار، اطفا و ثبت شده است.

سرهنگ رضا مهدیون روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهرستان طارم با ۶ فقره حریق در مراتع به مساحت ۲۶۸ هکتار، بیشترین آمار آتش‌سوزی در این بازه زمانی را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: در این بازه زمانی، هشت هزار و ۱۹۰ واحد دامی به علت چَرای غیرمجاز از مراتع اخراج شده‌اند.

مهدیون با اشاره به تشکیل ۴۷ پرونده تخریب و تصرف اراضی در استان، گفت: ۱۶ فقره در شهرستان زنجان، ۱۷ مورد در ماهنشان و هشت مورد نیز در ابهر رخ داده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طی خردادماه سال جاری ۱۰۸ هکتار جلوگیری و رفع تجاوز در اراضی ملی این استان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: گشت‌های موتوری و خودرویی این یگان به منظور حفاظت و حراست از منابع خدادادی و طبیعی، پیشگیری از تصرف اراضی، کاهش قاچاق چوب و آلات جنگلی به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

مهدیون با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۵۰۴ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی است، افزود: از مردم طبیعت‌دوست استان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در عرصه‌ها و اراضی ملی به این سامانه گزارش دهند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha