۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۴
کد خبر: 83839682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت اداره پزشکی قانونی در پردیس آغاز شد

۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۴
کد خبر: 83839682
فعالیت اداره پزشکی قانونی در پردیس آغاز شد

تهران-ایرنا- مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: درسطح استان تنها شهرستان پردیس فاقد پزشکی قانونی بود که همزماه با هفته قوه قضاییه فعالیت این اداره در شهرستان رسما شروع شد.

مهدی فروزش روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مرکز پزشکی قانونی شهرستان پردیس به خبرنگاران گفت: مرکز پزشکی قانونی پردیس برای معاینات سرپایی ارجاع شده از مراجع قضایی در نظرگرفته شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کلیه معاینات بالینی ارجاع شده از طریق مراجع قضایی به مرکزپزشکی قانونی شهرستان پردیس دراین مرکز انجام و پس بررسی کارشناسی صدمات، مجدد از طریق سیستم الکترونیک به مراجع قضایی ارجاع می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اظهار داشت: به دلیل محدودیت فیزیکی و نیروی انسانی دفتر پزشکی قانونی مستقل دراین شهرستان دایر نشده بود و امروزبا پی گیری مسولین و همکاری پزشکی قانونی کل این مرکز افتتاح شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ یک ازنقاط استان تهران از خدمات قانونی محروم نیست و این دستگاه در سطح استان تهران خدمات رسانی دارد. 

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: فاصله کم شهرستان‌های استان تهران با هم و خدمات دهی مراکز پزشکی قانونی درتهران و برخی از شهرستان ها تا حدی مشکل کمبود این مراکز را در شهرستان ها مرتفع کرده و کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

فروزش با اشاره به ضرورت به روز رسانی و افزایش پزشکان مورد وثوق اداره کل درشهرستان پردیس، خاطر نشان کرد: لیست پزشکان مورد اعتماد از نظر کمی و کیفی تغییرمی کند، اقامت موقت و کوتاه مدت برخی از پزشکان متخصص در شهرستان پردیس دلیل اصلی کم بودن تعداد پزشکان معرفی شده و معتمد امور پزشکی قانونی است.

وی از راه اندازی سیستم یکپارچه پزشکی قانونی در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: در سازمان پزشکی قانونی نرم افزاری تحت عنوان تخصصی پزشک قانونی را در حال طراحی است که در حیطه‌های مختلف از جمله بخش بالینی، کمیسیون ها،تشریح و آزمایشگاه‌ها راه اندازی  خواهد شد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد:این سیستم یکپارچه الکترونیک بخش عمده ای  از مشکلات موجود را مرتفع خواهد کرد و افرادی به مرکز پزشکی قانونی در شهرستان پردیس مراجعه کنند پرونده آنها درتمامی مراکز پزشکی قانونی سطح کشور دردسترس خواهد بود.

فروزش با اشاره به افزایش جمعیت شهرستان پردیس درسال‎های آتی و ضرورت توسعه خدمات پزشکی قانونی در این شهرستان عنوان کرد: مرکز پزشکی قانونی پردیس روزانه ۱۵ تا ۲۰ نفر مراجعه کننده دارد و د ر صورت بالا رفتن آمار مراجعان، نسبت به افزایش نیروی انسانی و پزشک مورد نیاز اقدام می کنیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha