۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 83839285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پل "پوش‌آباد" اشنویه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه گفت: طرح ساخت پل "پوش‌آباد" در محور اشنویه - پیرانشهر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و عملیات اجرایی آن به صورت مستمر ادامه دارد.

عبدالسلام مام‌عزیزی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از عملیات اجرایی این طرح که یکی از طرح‌های مهم عمرانی این شهرستان است در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پل در جریان  سیل سال‌های گذشته آسیب دیده بود که این پل جدید با ۱۱ دهنه ۱۰ متری جایگزین آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث این پل یکی از خواسته‌های مهم شهروندان اشنویه‌ای است افزود: احداث این پل کاملا مناسب و هماهنگ با دبی آب رودخانه بوده و در همه شرایط و حتی در هنگام طغیان رودخانه نیز امکان عبور و مرور از روی آن وجود خواهد داشت.

فرماندار اشنویه افزود:پل پوش‌آباد پیش از این به صورت ۴۰ دهنه یک متری بنا شده بود که هنگام طغیان آب رودخانه مشکلات زیادی را برای مردم بوجود می آورد که و پس از پیگیری‌های فراوان و پس از بازدید نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مقرر شد تا پل جدیدی متناسب با حجم آب رودخانه در آن ساخته شود.

وی افزود: این پل به صورت مشارکتی از منابع ملی و استانی ساخته می‌شود و اعتبار اولیه اختصاص یافته برای احداث آن ۳۴ میلیارد ریال است.

مام‌عزیزی افزود: هم‌اکنون عملیات اجرایی این طرح مهم فعال و بتن‌ریزی عرشه پل در حال اجراست که مقرر شده تا پایان تابستان عملیات عرشه آن به اتمام برسد.

پل پوش آباد از اهمیت بسیار زیادی در جنوب آذربایجان غربی برخوردار است و یکی از مسیرهای ارتباطی شهرستان های اشنویه، پیرانشهر و سردشت به شمار می‌رود؛ راه ارتباطی شهر نالوس و ۲۵ روستای این منطقه نیز از طریق این پل امکان پذیر است.

رودخانه خروشان "گادر" که این پل برروی آن در حال احداث است از کوه‌های غرب اشنویه سرچشمه می‌گیرد و با طی مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر، طول شهرستان‌های اشنویه و نقده را می‌پیماید و سرانجام به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

شهرستان اشنویه با بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق و در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha