طلسم اکران «انگاشته» ادامه دارد

۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶
کد خبر: 83834687
طلسم اکران «انگاشته» ادامه دارد

تهران- ایرنا- اکران فیلم علمی-تخیلی «انگاشته» به کارگردانی کریستوفر نولان بار دیگر و این بار به دلیل بلاتکلیفی وضعیت سالن‌های سینما در روزگار کرونا به تاخیر افتاد.

به گزارش ورایتی، اکران فیلم انگاشته که قرار بود ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر) روی پرده برود، اولین بار به دلیل شیوع کرونا تا ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) به تعویق افتاد. این فیلم که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری خود یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های نولان به شمار می‌رود، حالا به دلیل بلاتکلیفی وضعیت سینماها، ۱۲ اوت (۲۲ مرداد) اکران خواهد شد.  

سخنگوی شرکت فیلمسازی برادران وارنر در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفت: برادران وارنر تعهد دارد انگاشته را با آمادگی سینماداران و چراغ سبز مقامات حوزه بهداشت، برای مخاطبان روی پرده ببرد. در این برهه از زمان باید انعطاف‌پذیر باشیم و با اکران این فیلم چون یک اکران عادی برخورد نمی‌کنیم.

این استودیوی فیلمسازی همچنین اکران مجدد فیلم تلقین نولان به مناسبت سالگرد ده سالگی آن را نیز به همین دلیل به ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) موکول کرد.

تغییرات جدید در زمان‌بندی نمایش فیلم انگاشته پس از آن اعمال شد که اندرو کوئومو فرماندار نیویورک اعلام کرد فاز چهارم بازگشایی‌ها در این شهر شامل سالن‌های سینما نمی‌شود. بدون سینماهای نیویورک و لس‌آنجلس هم اکشن پرهزینه انگاشته از درآمد حاصل از دو بازار سینمایی بزرگ در آمریکا محروم خواهد ماند.

حتی در صورت بازگشایی تمام پردیس‌های سینمایی، هنوز روشن نیست که آیا مخاطبان با وجود تداوم بحران شیوع کرونا حاضر به حضور در سالن‌های سینمایی خواهند بود یا خیر. سینماداران برای رفع این نگرانی‌ها تدابیر و شیوه‌نامه‌های پیشگیرانه‌ای اتخاذ کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به اجباری کردن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن‌های نمایش و پذیرش محدود تماشاچی اشاره کرد.

انگاشته که انتظار می‌رود بتواند پس از ماه‌ها تعطیلی به دلیل شیوع کرونا علاقمندان به هنر هفتم را به سینماها بکشاند، یک فیلم علمی-تخیلی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان و نقش‌آفرینی جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین، کنت برانا و آرون تایلر-جانسون است که داستان تلاش دو جاسوس حرفه‌ای برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم را با استفاده از فناوری وارونگی زمان روایت می‌کند.

فیلم اکشن حماسی مولان به کارگردانی نیکی کارو دیگر فیلم مطرحی است که سینمادوستان بی صبرانه در انتظار اکران آن هستند. این لایو اکشن پرهزینه قرار است ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) روی پرده برود اما صاحب‌نظران صنعت سینما احتمال به تاخیر افتادن زمان اکران آن را مطرح کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha