۴ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۵۳
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 83833136
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ واحد صنعتی در اردستان به بهره‌برداری می‌رسد

کاشان- ایرنا- فرماندار اردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۶ واحد صنعتی تا پایان سال‌جاری در این شهرستان به بهره‌برداری برسد.

حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در نشست شورای سرمایه‌گذاری اردستان بیان کرد: این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد با حمایت تسهیلاتی بانک صنعت و معدن در حال اجرا و تکمیل هستند.

وی با اشاره به اینکه‌ در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر بیکار در شهرستان اردستان وجود دارد، افزود: تعدادی از بانوان دانش‌آموخته نیز در این میان اضافه می‌شوند که امیدواریم با راه‌اندازی این واحدها مشکل بیکاری منطقه هم برطرف شود.

فرماندار اردستان تشریح کرد: این واحدها مشکلی در حوزه کسب و کار ندارند، تنها بحث مدیریت داخلی یا مشکلات بانکی و مسایل تحریمی است که امکان دارد موجب وقفه در کار شود اما از این سو مجموعه مدیریت شهرستان حامی تولیدکنندگان است و در جهت برطرف کردن مشکلات سرمایه‌گذاران‌ تلاش خواهد کرد و دستگاه‌های ذی‌ربط آماده هر گونه همکاری هستند.

نیاز اردستان، نیروی کار ماهر

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در این‌ نشست گفت: کشور امروز به یک حرکت و کار جهادی در زمینه اشتغال و توسعه نیاز دارد که در شهرستان اردستان این الگوی مدیریتی موفق، امیدآفرین و قابل تکثیر در کشور وجود دارد و همه دست‌اندرکاران بخش صنعتی و دولتی در کنار هم قرار دارند.

امیرهوشنگ عصارزاده بیان کرد: پیگیری مجدانه فرمانداری در برطرف کردن مشکلات، ایده‌های صنعتی و همکاری بانک صنعت و معدن می‌تواند موانع موجود در سر راه پیشرفت را بردارد، هرچند بخشی از مشکلات به خارج برمی‌گردد اما در بخشی که به داخل بازمی‌گردد، به دور از بدبینی در مورد سرمایه‌گذاران باید اجازه دهیم تصمیم‌گیران و سیاست‌گزاران در کنار آنها قرار بگیرند تا پیشرفت حاصل شود.

وی اضافه کرد: استان اصفهان از هر نظر بسیار پرظرفیت است اما وضعیت یکنواختی ندارد و تعدادی از شهرها برخوردار و تعدادی محروم هستند و در این میان اردستان می‌تواند با ایجاد اشتغال به پایان محرومیت خود برسد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون تاکید کرد: اشتغال به تولید گره خورده است اما مساله اشتغال شهرستان اردستان تنها با ایجاد فرصت شغلی برطرف نمی‌شود و نیروی کار ماهر نیاز دارد.

وی ادامه داد: نیروی کار و ظرفیت اشتغال در این منطقه وجود دارد اما یک حلقه گمشده در میان است که بر این اساس باید آموزش و مهارت‌آموزی جدی گرفته شود.

عصارزاده، مهاجرت از اردستان را مطرح کرد و یادآور شد: بسیاری از افراد با داشتن تخصص‌های گوناگون از این شهرستان مهاجرت کردند که می‌توانند در بخش‌های مختلف به منطقه کمک کنند و باید زمینه بازگشت آنها را فراهم کرد.

وی گفت: بانک‌های توسعه تعاون، صنعت و معدن، توسعه صادرات، کشاورزی و مسکن به طور کامل دولتی و در راستای توسعه بخش‌های مختلف در کشور ایجاد شده‌اند که از ظرفیت آنها باید در راه پیشرفت این شهرستان نیز بیشتر استفاده شود.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون افزود: توسعه باید همراه با عدالت اجتماعی باشد، نه اینکه تنها شامل طبقه برخوردار شود که با استفاده از سرمایه‌های خرد، تعاون و همکاری می‌توان به این موضوع رسید.

بنابر آمار رسمی، ۵۱ واحد تولیدی و صنعتی فعال و نیمه فعال در شهرستان اردستان وجود دارد و همچنین ‌۶۴ فقره پروانه تاسیس با پیشرفت ۹۵ درصد صادر شده است.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha