۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 2651
کد خبر: 83831375
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود هفت هزار پرونده قضایی در شوشتر رسیدگی شد

۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۸
کد خبر: 83831375
حدود هفت هزار پرونده قضایی در شوشتر رسیدگی شد

اهواز - ایرنا - رییس دادگستری شهرستان شوشتر گفت: ۶ هزار و ۹۹۵ پرونده قضایی در سه ماه نخست امسال در این دادگستری رسیدگی شد.

مصطفی آباد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مجموعه پرونده ورودی به این دادگستری در این مدت ، حدود هشت هزار ۸۸ پرونده بود که با وجود شرایط کرونایی و تعطیلی مکرر ، به بخش عمده‌ای از آنها رسیدگی شد.

وی افزود: پارسال نیز ۴۳ هزار و ۶۷۶ پرونده در این دادگستری تشکیل شد که به ۴۲ هزار و ۶۶۳ مورد آن رسیدگی شد.

رییس دادگستری شهرستان شوشتر ادامه داد: این در حالی است که این دادگستری ۳۷ درصد در مجموعه قضایی و ۵۳ درصد در حوزه اداری، کمبود نیرو دارد.

وی گفت: با این شرایط دادگستری شوشتر از دادگستری های فعال و پویای خوزستان است که در ارزشیابی پارسال نیز جزو دادگستری‌های برتر شناخته شد.

وی ادامه داد: امسال دستگاه قضایی شهرستان شوشتر برخورد با سارقان مسلح ، مخلان نظم و امنیت، دارندگان سلاح غیرمجاز و دارندگان سلاح مجاز که در آیین‌ها تیراندازی می‌کنند، و نیز فروشندگان مواد مخدر،زمین خواران و فساد اداری را در اولویت قرار داده و از شهروندان تقاضا داریم مستندات خود را در این زمینه به دادگستری گزارش دهند.

وی گفت: ملاقات عمومی در این دادگستری روزانه با رییس دادگستری و دادستان شهرستان برقرار است و پارسال بیش از ۲ هزار مورد ارباب رجوع به صورت حضوری پذیرفته و مشکل آنها پیگیری شد.

رییس دادگستری شهرستان شوشتر افزود: در حوزه ابلاغ الکترونیکی نیز در سه سال اخیر با ایجاد زیرساخت‌های لازم ، از ۲۵ درصد به ۹۴ درصد رسیده ایم که ثمره آن جلوگیری از اطاله دادرسی ، نبود نیاز به مامور ابلاغ و جلوگیری از سو استفاده احتمالی بود.

وی گفت: شورای حل اختلاف شوشتر نیز پارسال با پیگیری مسوولان به ویژه فرماندار شوشتر صاحب ساختمان جدیدی شد و ابلاغ الکترونیکی در آن به بیش از ۹۶ درصد رسیده است.

رییس دادگستری شهرستان شوشتر ادامه داد: یک هزار و ۲۸۵ پرونده و سه پرونده قتل پارسال در شورای حل اختلاف شهرستان شوشتر به سازش ختم شد.

وی گفت: شعبه‌ای از دادگاه انقلاب شهرستان دزفول نیز به تازگی در این دادگستری راه‌اندازی شده و پرونده‌ها به جز موارد خاص، در این دادگستری رسیدگی می‌شوند.

اول تا هفتم تیر هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha