۳۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات حوزه آب خاش هزینه می‌شود

زاهدان - ایرنا - رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با حمایت های ویژه دولت افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات حوزه تامین آب آشامیدنی خاش تخصیص یافته و ان شاءالله اقدامات خوبی تا پایان امسال در حوزه اجرای طرحهای آب شهری و روستایی انجام می‌شود.

علیرضا قاسمی روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای شهر خاش یک آب شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی پیشنهاد شده که با هدف کیفیت بخشیدن به آب این شهر مورد توجه است.
وی بیان کرد: هم اینک سه پروژه شاخص آب روستائی «مجتمع دشت آبخوان با ۴۸ روستا، چاه احمد با ۳۳ روستا و شهید خیابانیان با ۸۳ روستا» در حال اجراست که با تلاش‌های صورت گرفته تا آذرماه ۲ پروژه چاه‌احمد تفتان و دشت آبخوان آماده راه اندازی می شود و پروژه دیگر نیز تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: با بهره برداری از ۲ پروژه دشت آبخوان و چاه احمد مردم ۸۱ روستا از دشواری تامین آب آشامیدنیبه وسیله تانکر راحت می‌شوند.
وی اظهار داشت: برای روستاهای خاش حداقل تا ۶ ماه آینده برنامه های خوبی داریم که در بازدیدهای میدانی و با حمایت های ویژه دولت تلاش می کنیم شاخص های رضایت مندی و بهره‌مندی مردم از نعمت تامین آب آشامیدنی را ارتقا دهیم.
قاسمی گفت: برای حل مشکلات حوزه آب شهری و روستائی استان به اعتباری افزون بر ۵۰ هزار میلیارد ریال نیاز است که با توجه به حجم بالای مشکلات، کمبودها و نارسائی های بخش آب و محرومیت استان چشم انتظار نگاه ویژه دولت هستیم.
به گزارش ایرنا خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha