۵۱ درصد مشترکان در استان مرکزی الگوی پرمصرف آب دارند

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۵۱ درصد از مشترکان آب در این استان پرمصرف محسوب شده و بیش از الگوی استاندارد از منابع آبی استفاده می‌کنند.

«یوسف عرفانی نسب» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مشترکان خانگی در مجموع ۷۰ درصد از ظرفیت آبی استان را مصرف می‌کنند  که این مصرف بیش از حد به شبکه آبرسانی فشار مضاعف وارد می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۴۸ درصد مشترکان آب استان الگو مصرف را رعایت می‌کنند و ظرفیت آبی استان در صورت رعایت الگو مصرف پاسخگو مشترکان است.

عرفانی نسب در ادامه با بیان اینکه سرانه مصرف آب آشامیدنی در استان ۲۱۰ لیتر درشبانه روز است، افزود: این شاخص در ایران ۱۹۸ و در دنیا ۱۳۰ لیتر است و نشان می‌دهد مصرف آب در بین مردم کشور ما بالا است. 

وی بر لزوم استفاده صحیح از منابع آبی و رعایت الگوی مصرف آب تاکید کرد و اظهار داشت: جمعیت شهری ۶۰۰ هزار نفری اراک و همچنین در۳۴ شهر استان زیر پوشش شرکت آبفا هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: منابع آبی استان از ۷۱۴ حلقه چاه، ۱۶۸ قنات و چشمه تامین می‌شود و ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب هر سال از سوی  این شرکت بین مشترکان استان مرکزی توزیع می‌شود.

۶۳۱ هزار و ۷۶۴ مشترک آب و ۲۹۹ هزارو ۹۲۲ مشترک فاضلاب شهری و روستایی اکنون زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha