۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 83829018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عمق چاه های آب البرز به ۳۰۰ متر رسید

۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۸
کد خبر: 83829018
عمق چاه های آب البرز به ۳۰۰ متر رسید

کرج - ایرنا- رییس شرکت آبفای شهرستان کرج اعلام کرد که مصرف بی رویه آب سبب دور شدن دسترسی به منابع آب استان شده و عمق برخی ها به بیش از ۳۰۰ متر رسیده است.

شهرام حافظ  روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برداشت بی رویه از سفره های زیرزمینی سبب شده تا فاصله سفره ها در البرز و  کرج با سطح زمین بیشتر شود به همین دلیل صرفه جویی در مصرف آب گام نخست برای کاهش برداشت از منابع آبی است که در استان البرز به ویژه شهرستان میلیونی کرج باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد:  برنامه های پیش بینی شده از سوی متولیان تهیه و توزیع آب  زمانی اثربخش است که مردم نیز با رعایت الگوی صحیح مصرف آب، از اسراف پرهیز و با صرفه جویی در مصرف ، فرصت استفاده از آب را برای نسل های آینده نیز فراهم کنند.

حافظ با اشاره به اینکه کشور ما از جمله کشورهای پهناور دنیاست و نیاز به آب شیرین در بخش های مختلف از جمله کشاورزی در آن  بسیار فراوان است، اظهار داشت: استفاده ی بهینه از آب، موجب بهره مندی از فعالیت های اقتصادی مناسب و ساماندهی اقتصاد کشور می شود.

وی افزود: با مصرف درست و بهینه ی آب و هدایت آن به بخش کشاورزی، می توان بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز کشور را تأمین کرد تا نیازمند بیگانگان نباشیم.

این مسوول با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ضرورت استفاده بیشتر از آب برای شستشو بیان داشت: در این شرایط می بایست به موضوع صرفه جویی بیش از پیش توجه داشت زیرا  آب در پیدایش طراوت و شادابی محیط نقش مؤثری دارد و با صرفه جویی می توان هزینه های مربوط به تصفیه ی آن را صرف آبرسانی به مناطقی کرد که دچار کمبود آب هستند.

 حافظ با بیان اینکه مصرف آب به طورصحیح و مطابق الگوی مصرف و جلوگیری از هدررفت آن، می تواند تا حدی جایگزین کمبود منابع تامین آب باشد، اظهارداشت: یکی از فعالیت های عمده که همیشه مورد تاکید شرکت های آب و فاضلاب قرارگرفته، مدیریت مصرف با هدف کنترل و کاهش مصارف غیرضروری است.

مدیر آب وفاضلاب شهرستان کرج  با بیان اینکه خداوند متعال آب را مهم ترین عامل حیات و زندگی می داند و در قرآن مجید می فرماید:« و هر چیز زنده ای را از آب قرار دادیم »گفت: صرفه جویی در مصرف آب یک وظیفه ی عمومی در جامعه است و با توجه به آموزه های دینی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود : با توجه به افت آب های زیر زمینی که میلیون ها سال طول کشیده بود جمع آوری شود و افزایش عمق چاه ها در برخی از مناطق شهری وروستایی به بالای ۳۰۰ متر ومشکلات بهره برداری از این گونه چاه ها، باید با فرهنگ سازی بحث مدیریت مصرف از طرق های مختلف جدی گرفته شود که همکاری تمام اقشار اعم از ارگانها ونهادها وسازمانها ومردم شریف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حافظ  درخصوص  مصادیق مدیریت مصرف استفاده از شیر های اهرمی استفاده از مخزن ذخیره با حجم ۲۵۰ لیتر به ازای هر واحد مسکونی و پمپ ( به جای پمپ مستقیم به شبکه) سرکشی مرتب به کولر های آبی و کنترل نشت آب از آن و گزارش استفاده غیر مجاز از آب را از جمله موضوعات قابل توجه مشترکان  در این باب نام برد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرج با بیان اینکه جمعیت این شهرستان حدود ۲ میلیون نفر است،گفت: با توجه به فصل تابستان و استفاده از کولرهای آبی و مشکل بیماری کرونا ، انتظار می رود برای پیشگیری از قطعی و کمبود آب ، صرفه جویی در مصرف آب در نگاه نخست مردم قرار گرد.

یکم تا هفتم تیرماه به نام هفته  صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است .

  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha