مشاور وزیر ارشاد: هدف سامانه "فهما" اشتراک‌گذاری ایده‌های خلاقانه است

شیراز-ایرنا- مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: "فهما" سامانه واحد اطلاع‌رسانی فرهنگ و هنر مساجد سراسر ایران است که مهمترین ویژگی آن، هم‌افزایی و اشتراک‌گذاری طرح‌ها، برنامه‌ها، اهداف و ایده‌های خلاقانه است.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، شنبه در آیین رونمایی از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی فرهنگ و هنر مساجد استان فارس (فهما) که به‌صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، افزود: پیش از این، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی برخی استان‌ها،‌ خود، سایت‌های ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی در اختیار داشتند که هریک نشانی مخصوص به خود داشت.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های مسجد کشور بیان داشت: به دلیل تفاوت نشانی‌ها، اخبار حوزه فرهنگی و هنری مساجد به‌ صورت تجمیعی به‌دشواری در دسترس بود و چنانچه افراد می‌خواستند به سایتی مراجعه کنند، دچار مشکلات بسیاری بودند.

ارزانی اضافه کرد: با استفاده از این سامانه یکپارچه، فعالان کانون‌ها می‌توانند از فعالیت‌های یکدیگر در لحظه مطلع شوند و جایگاه استان خود را ارتقا بخشند، همچنین این سامانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز رصد می‌شود که با توجه به این امر، وظیفه کانون‌ها را در ارائه برنامه‌های باکیفیت و پُرمخاطب بیشتر می‌سازد.

وی ادامه داد: برای در اختیار گرفتن امکانات بیشتر، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قول مساعد گرفته‌ایم که به محض تحقق آن، به مراکز اختصاص می‌یابد.

رسالت اصلی کانون‌های فرهنگی مساجد، گسترش دین با زبان هنر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این آیین، راه‌اندازی فهما را از اتفاقات مبارک حوزه فرهنگی و مذهبی دانست و اظهار داشت: هدف کانون‌های فرهنگی مساجد این است که هنرمندان بتوانند با زبان هنر مباحث دین را برای مخاطب قابل درک کنند.

صابر سهرابی افزود: طرح انتخاب پایتخت فرهنگی مساجد در کشور، رقابتی بین کانون‌ها ایجاد کرده است و امیدواریم استان فارس با توجه به جایگاهش به عنوان شهر فرهنگ و هنر و نیز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران، پُر قدرت‌تر وارد این عرصه شود.

وی، راه‌اندازی سامانه فهما را موجب ایجاد انگیزه‌ای دوچندان بین هنرمندان مسجدی عنوان کرد و گفت: اینکه فعالان این عرصه بدانند که بالاترین مقام فرهنگی کشور فعالیت‌ها و برنامه‌های آنان را رصد می‌کند، باعث کیفی شدن اقدامات آنان خواهد شد.

سهرابی بیان کرد: استاندار فارس نیز در جریان فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد قرار خواهد گرفت و به همین سبب با عزم جدی برنامه‌های فهما را معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: رسالت اصلی کانون‌های فرهنگی مساجد، گسترش دین با زبان هنر است و بازوی اصلی ارتباط بین حوزه دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یعنی معاونت قرآنی و کانون‌های‌فرهنگی هنری مساجد، از این طریق برقرار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس فارس نیز در این آیین با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۲۰۰ کانون در استان فارس فعال هستند، گفت: مدیران و دستگاه‌های گوناگون فرهنگی نیز عنایت ویژه‌ای در این استان به مساجد داشته‌اند.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، بیان کرد: امیدواریم با رونمایی فهما برای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، بهترین فعالیت‌ها تدارک دیده شود تا فعالیت کانون‌های فارس حتی در دورترین نقاط در سراسر کشور بازتاب داده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha