دشمن برای ضربه به نظام از حربه نفوذ استفاده می‌کند

یزد- ایرنا - امام جمعه موقت یزد گفت: دشمن برای ضربه به اصل نظام از حربه نفوذ و جاسوسی در ابعاد مختلف استفاده می‌کند که باید با هوشیاری و بصیرت توطئه‌ها را خنثی کرد.

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد به تاریخ انقلاب اسلامی و توطئه دشمنان در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: یکی از  مهمترین این دسیسه‌ها، استفاده استکبار جهانی از افراد برای نفوذ در کیان و اصل نظام است.

وی ادامه داد: تاکنون دشمنان در این بخش با وجود تمامی تلاش‌های گسترده‌ای که علیه نظام و انقلاب اسلامی داشته‌اند با هوشیاری مردم و مسوولان به اهداف شوم خود نرسیده اند و در ادامه راه نیز تداوم دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان به حوادث سال ۶۰ به خصوص تلاش‌های بنی صدر و گروهک منافقین علیه نظام در اوایل انقلاب اسلامی اشاره کرد  و گفت: که با درایت ولایت فقیه و آگاهی جامعه تمامی توطئه‌ها نقش بر آب شده است.

مدرسی تصریح کرد: امروز دشمنان با بهره‌گیری از فضای مجازی و رسانه به شدت به دنبال تضعیف نظام و ارزش‌های دینی و انقلابی هستند و می‌خواهند در عصر کنونی نفوذ را از این طریق انجام دهند.

خطیب نمازجمعه یزد اظهار کرد: باید مردم و مسوولان با درایت و برنامه‌ریزی برای شکست  استکبارجهانی و جلوگیری از نفوذ آنها در فضای مجازی اقدام‌های لازم و مناسب را انجام دهند.

مدرسی به دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و بر شناخت راه ائمه هدی (ع) به خصوص توسط خانواده‌ها و پیروی از اهداف متعالی اسلام تاکید کرد. 

امام جمعه موقت یزد به بحران کرونا اشاره کرد و یادآور شد: این بیماری یک عقوبت الهی است که باید همه دنیا و کشورها از آن درس و عبرت بگیرند و همواره در مسیر تحقق اهداف الهی حرکت کنند.  

نماز جمعه قبل از شیوع کرونا در اسفند سال ۹۸ در ۲۸ شهر وروستای پرجمعیت استان یزد برگزار می شد  و در حال حاضر به جز شهرهای تفت و میبد در دیگر مناطق برگزار  می شود. 

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به  ۹ هزار و  ۳۹۲ تن رسید.

سیما سادات لاری روز جمعه  بیان کرد: بر اساس معیارهای تشخیصی، در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۲ هزار و ۶۱۵  بیمار مبتلا به کرونا در استان ها شناسایی شده‌اند که ۹۸۶ نفر از این افراد در مراکز درمانی بستری هستند.

وی تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را ۲ هزار و ۸۳۳ نفر ذکر کرد و گفت: مجموع بهبود یافتگان کرونا تاکنون به ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ تن رسیده  است.

وی بیان کرد: همچنین تعداد تست‌های انجام شده تاکنون به یک میلیون و ۳۷۰ هزار مورد رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی، ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در شرایط خاص قرار دارند؛  همه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند،  در صورت رعایت  نکردن ، ممکن است وضعیت استان‌های سفید هم به سمت هشدار برود.

وی اظهار کرد: مرگ و میرها  و موارد بستری‌ها بازتاب عملکرد اجتماعی مردم در رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری در ۲ تا چهار هفته گذشته است، برای کاهش ابتلا و فوت ناشی از کرونا باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و در بیرون از منزل از ماسک استفاده کنیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha