اعلام آمادگی اتاق اصناف خراسان جنوبی برای گشت‌های مشترک

بیرجند - ایرنا - رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: اعلام آمادگی کرده‌ایم در صورت نیاز مانند گذشته در قالب گشت‌های مشترک با بهداشت، پلیس، تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌ها برای نظارت و بازرسی از اصناف و اتحادیه‌ها همکاری داشته باشیم.

رضا علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تمامی واحدهای صنفی استان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و رعایت کنند در غیر این صورت احتمال پلمب واحد وجود دارد.

وی گفت: در صورتی که واحدهای صنفی نکات بهداشتی را رعایت نکنند، شاید ستاد ملی مقابله با کرونا مجبور به اجرای مجدد محدودیت‌های قبلی شود.

وی ادامه داد: امید است اتحادیه و واحدهای صنفی با رعایت هرچه بیشتر و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند هرچه زودتر این بیماری منحوس ریشه کن شود و شاهد رونق اقتصادی کشور باشیم.

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی اظهار داشت: مشاهده شده برخی واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و در این خصوص مکاتبات زیادی با اتحادیه‌ها انجام شده است.

وی گفت: همان طور که در دوران همه‌گیری شیوع کرونا اصناف همکاری گسترده‌ای با ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا داشتند، اکنون نیز درخواست همکاری داریم.

علیزاده عنوان کرد: بعد از مدتی تعطیلی و تصویب ستاد ملی برای شروع فعالیت واحدهای صنفی، با دریافت کد بهداشتی و با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل کسب و کار، فعالیت مجدد واحدهای صنفی آغاز شد.

وی گفت: در این مدت نیز اقلام بهداشتی مورد نیاز از قبیل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده در اختیار واحدهای صنفی قرار گرفت و نظارت بر واحدها ادامه داشت.

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی افزود: اطلاع رسانی لازم و مکاتباتی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به اتحادیه‌ها انجام شده است که در صورت رعایت نکردن، باید متولیان بهداشت با اصناف متخلف برخورد کنند.

در حال حاضر ۳۲ هزار واحد صنفی در استان خراسان جنوبی فعال است که حدود سه هزار واحد پرخطر محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha