معاون استاندار فارس: موفقیت دولت در مدیریت کرونا، دشمن را ناکام کرد

شیراز- ایرنا- جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: موفقیت دولت تدبیر و امید و نظام جمهوری اسلامی در مدیریت بیماری کرونا، دشمن را مایوس و نومید و نقشه‌های او را نقش بر آب کرد.

عبدالرضا قاسمپور در گفت و گو با ایرنا افزود: با شیوع ویروس کرونا و شناسایی نخستین موارد مبتلا به این ویروس در کشور، با وجود اینکه کشورمان چندین سال با مشکلات و تحریم‌های گسترده مواجه بود، اما دشمن بر تحریم‌ها و فشارهای خود افزود و سعی می‌کرد که با وضع تحریم‌های جدید معیشت مردم را تحت تاثیر قرار دهد و مردم را از نظام و دولت مایوس کند.
وی ادامه داد: دشمنان سعی بر این داشتند که با تبلیغات خود، نظام اسلامی و دولت را در مدیریت و مهار بیماری کرونا ناتوان معرفی کنند اما دیدیم که ظرف مدت کوتاهی اکثر کشورهای اروپایی و آمریکا که مدعی بودند، خودشان درگیر این بیماری شدند و حتی آمار فوتی و مبتلایان آنها از کشورمان نیز بیشتر شد.
او افزود: در بحث کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم نیز دشمن به دنبال این بود که با تبلیغ و توطئه شرایط را به گونه‌ای جلوه دهد که ایران در تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم دچار کمبود شده و اما در این زمینه هم دیدیم که خود آنها دچار کمبود کالاهای اساسی شدند اما در کشور ما فروشگاه‌های عرضه کالا و اقلام اساسی نه تنها دچار کمبود کالا نشدند بلکه به شکل شبانه روز انواع کالاهای مورد نیاز مردم را تامین و توزیع کردند و هیچ کمبودی احساس نشد.
معاون استاندار فارس اضافه کرد: در ابتدا در بحث تامین ماسک و مواد ضدعفونی قدری با مشکل و کمبود مواجه شدیم که بلافاصله با افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و ایجاد تغییر در خط تولید برخی واحدها نیاز به این اقلام نیز روز به روز کاهش یافت و الان هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
قاسمپور گفت: در کشور ما مردم به دلیل اعتمادی که به نظام و دولت تدبیر و امید دارند به رغم اینکه به دلیل مسایل اقتصادی و معیشت دچار مشکل بودند همکاری خوبی در زمینه مبارزه با بیماری کرونا داشتند و در استان فارس هم تمام اقشار و گروه‌ها پای کار آمدند.
وی افزود: در کنار شکل گیری فرماندهی واحد در تهران به ریاست شخص رییس جمهوری، در استان فارس نیز این فرماندهی واحد به ریاست استاندار فارس شکل گرفت و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای مقابله با این بیماری با حضور تمام ارکان نظام انجام شد.
او گفت: مجموعه این برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات که در سطح استان انجام شد سبب شد که فارس هم‌اینک به عنوان بهترین استان در بحث مقابله با ویروس کرونا مطرح باشد و  کمترین میزان ابتلا و بیمار بستری در بیمارستان را داشته باشیم.
قاسمپور تصریح کرد: این عملکرد خوب و موفقیت نتیجه همکاری و همراهی خوب و آگاهانه مردم است.
وی گفت: تا این لحظه در استان فارس، مهار کرونا به خوبی سیاست‌گذاری، مدیریت و برنامه‌ریزی شده و در ادامه نیز انتظار داریم که مردم بیشتر همکاری کنند.
او افزود: الان شرایط رعایت بهداشت در بین مردم تغییر کرده، قبلا در استان ۸۵ درصد مردم، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کردند که بر اساس ارزیابی‎ها الان به حدود ۲۰ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: اگر شرایط به همین شکل پیش رود و مردم رعایت نکنند به ناچار باید محدودیت‌ها را بازگردانیم، همانگونه که الان به فرمانداری‌های شهرستان‌های جهرم، لار، گراش و اوز اعلام کرده‌ایم که تدابیر سختگیرانه‌تری اعمال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه ۲۶ خردادماه جاری در سومین جلسه برنامه ریزی و تلاش ملی برای تحقق شعار جهش تولید اظهارداشت: با وجودی که اکثر کشورهای جهان به واسطه شیوع ویروس کرونا با کاهش یا منفی شدن نرخ رشد اقتصادی مواجه شده اند، نرخ رشد اقتصادی بدون نفت ما با وجود تحریم‌های ظالمانه مثبت شد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: درحالی که کشور در حال مقابله با تحریم، مبارزه برای مهار کرونا و آسیب دیده از ناحیه بیکاری است، جهش تولید یک هدفگذاری هوشمند برای رسیدن به یک رشد اقتصادی مطلوب در کشور و پیروز شدن در مقابل این سه پدیده مذموم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha