۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۳
کد خبر: 83822139
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌برداری از آب‌شیرین کن‌های دلوار پایانی بر بحران کم آبی تنگستان است

بوشهر- ایرنا- فرماندار تنگستان استان بوشهر گفت: سرعت بخشی به پروژه‌های آب شیرین کن‌ها و تکمیل و بهره‌برداری از مخازن دلوار و بنه گز پایانی بر بحران کم آبی شهرها و روستاهای این شهرستان است.

عبدالحسن رفیعی پور روز یکشنبه در نشستی در بخشداری دلوار با هدف بررسی مشکلات شبکه توزیع آب دلوار اعلام کرد: هم اکنون ۲ واحد آب شیرین کن هفت هزار و ۵۰۰ و پنج هزار متر مکعبی و یک مخزن پنج هزار مترمکعبی در دلوار و یک مخزن یکهزار متر مکعبی در روستای بنه گز شهرستان تنگستان در دست ساخت است.

وی ادامه داد: تأمین و توزیع پایدار آب شرب تنگستان در اولویت برنامه کاری قرار دارد و در این ارتباط اقداماتی از جمله افزایش سهمیه آب ورودی، نوسازی بخشی از خط انتقال و شبکه توزیع آب در روستاهای بخش دلوار و قطع انشعاب‌های غیرمجاز انجام شده‌است.

رفیعی پور با اشاره به قدیمی بودن شبکه آبرسانی در این شهرستان، افزود: عملیات اصلاح و نوسازی شبکه آب رسانی در بخش دلوار با هدف مدیریت مصرف و جلوگیری از تلفات آب ضروری است و پروژه‌های نوسازی و اجرای خط انتقال آب از دلوار به بندر رستمی، نوسازی شبکه آب بندر رستمی، خورشهاب، کری و بندر عامری در دست اجرا است.

فرماندار تنگستان گفت: این پروژه‌ها با وجود مشکلات اعتباری با دستور استاندار در دست اجراست و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها تامین و توزیع آب روستاهای بخش دلوار به نقطه مطلوب برسد.

رفیعی پور اضافه کرد: انشعابات غیر مجاز در شهرستان تنگستان آمار بالایی دارد که جمع‌آوری و قطع این انشعابات به صورت جدی آغاز شده‌است و با کسانی که انشعابات غیر مجاز آب استفاده می‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

شهرستان تنگستان بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha