۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 989
کد خبر: 83820112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز فروش فوق‌العاده صنایع‌دستی در کارگاه‌های خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- همزمان با گرامیداشت هفته صنایع‌دستی فروش فوق‌العاده دست ساخته‎های هنرمندان خراسان شمالی از امروز (شنبه) با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی در کارگاه‌های این استان آغاز شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اظهار داشت: ارائه این اقلام در خانه صنایع‌دستی بجنورد و تعدادی از فروشگاه‌ها و کارگاه‌های برتر که اعلام آمادگی کرده‌اند به مدت یک هفته انجام می شود.

محمدرضا قهرمانیان افزود: راه‌اندازی گالری هفتگی فروش صنایع‌دستی منتخب در بجنورد از دیگر برنامه‌های این هفته است که در محل فروشگاه دائمی سفال و سرامیک آرتیمان واقع در خیابان طالقانی شرقی برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، افتتاح متمرکز کارگاه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های استان، افتتاح دبیرخانه دائمی شهر ملی گلیم و سفره کردی در بجنورد و بازدید رایگان از موزه مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

قهرمانیان با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگ غنی خراسان شمالی گفت: صنایع‌دستی استان برگرفته از این فرهنگ غنی و از تنوع بسیاری برخوردار است به‌طوری‌که در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار هنرمند و صنعتگر در ۶۱ رشته فعال صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای اقوام کرد، کرمانج، ترک، ترکمن، تات و بلوچ است که صنایع دستی هر یک از آن ها ویژگی های منحصر به فردی دارد.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha