۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 83817999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ هزار و ۷۰۰ شیروانی عضو صندوق بیمه روستایی شدند

۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
کد خبر: 83817999
۹ هزار و ۷۰۰ شیروانی عضو صندوق بیمه روستایی شدند

بجنورد- ایرنا- فرماندار شیروان گفت: تاکنون ۹ هزار و ۷۰۰ نفر عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری شده‌اند که از این تعداد ۳۷۰ نفر مستمری‌بگیر هستند.

امین رضا مرآتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مستمری بگیری های این صندوق شامل از کارافتاده، بازنشسته و بازمانده هستند.

وی گفت: در سال های اخیر شهرستان شیروان به سبب عملکرد خوب دستگاه های متولی افزایش مطلوبی در جذب تعداد افراد بیمه شده عشایری و روستایی داشته اما باز هم نیاز به فعالیت بیشتری است.

 مرآتی با اشاره به اینکه دهیاران باید به خوبی مردم را از خدمات و مزایای بیمه روستایی مطلع کنند افزود: سال گذشته سهمیه جذب بیمه شدگان روستایی عشایری این شهرستان، هزار و ۳۰۰ نفر بود که از این تعداد ۹۰۰ نفر جذب شدند.

فرماندار شیروان گفت: ۷۰ درصد حق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را دولت پرداخت می‌کند که مبلغ ثبت نام این افراد برای بیمه، سالانه برای هر نفر بین سه میلیون و ۳۰۰ تا هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است.

مرآتی افزود: افراد با میانگین سنی ۱۸ تا ۵۰ سال به شرط سکونت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند از خدمات صندوق استفاده کنند.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان به عنوان دومین منطقه پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha