۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۴۰
کد خبر: 83817647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان زکات فطره توسط بهزیستی جمع‌آوری شد

تهران- ایرنا- معاون امور مشارکت‌های مردمی، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور از جمع آوری زکات فطره به ارزش هشت میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی توسط سازمان بهزیستی و موسسات خیریه تحت پوشش این سازمان در سراسر کشور در عید فطر سال جاری خبر داد.

به گزارش روزچهارشنبه سازمان بهزیستی کشور، ذوالفقار یزدان مهر افزود: با همکاری و مساعدت شورای عالی زکات در سطح کشور و استان ها، در سال جاری به علت محدودیت‌های ایجاد شده به خاطر شرایط بیماری کرونا و عدم برگزاری نماز عید فطر در بسیاری از استان ها و مراکز مهم مذهبی کشور، پایگاه های حضوری و صندوق‌های جمع آوری فطریه بسیار کمتر از سال های گذشته بود.
وی ادامه داد: اما با توجه به حسن اعتماد مردم به سازمان بهزیستی و به ویژه موسسات غیر انتفاعی و خیریه تحت پوشش این سازمان، مبلغ خوبی در قالب زکات فطره و کفاره از سوی مردم روزه دار ایران اسلامی به حساب های اعلامی سازمان بهزیستی و موسسات خیریه واریز شد.

وی از قرار گرفتن مبالغ جمع آوری شده در اختیار نیازمندان با رعایت شرایط فقهی و حقوقی و نظارت استان ها گفت و افزود: در عید فطر سال جاری مبلغ هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات فطره توسط مراکز و ستاد سازمان بهزیستی و ۱۹ میلیارد تومان توسط موسسات خیریه و غیرانتفاعی تحت نظارت این سازمان، به صورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری شد.

یزدان مهر با قدردانی از حسن اعتماد مردم به سازمان بهزیستی، سرعت عمل در اجرای نیات اختصاصی خیرین و مردم و دقت نظر در توزیع و پرداخت وجوهات شرعی به نیازمندان را از دغدغه های جدی حوزه مشارکت های سازمان بیان کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha