۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 1820
کد خبر: 83816965
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت تندیس سردار سلیمانی در دستور کار شهرداری کرمان قرار گرفت

کرمان - ایرنا - معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان گفت: چهار اثر مربوط به تندیس سردار سلیمانی به مرحله نهایی رسیده که بزودی با اعلام اثر منتخب، تندیس سردار سلیمانی ساخته و رونمایی خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، عماد محسنی تکلو با بیان اینکه آثار زیادی به دبیرخانه ساخت تندیس سردار سلیمانی در کرمان ارسال شده که از بین آن‌ها چهار اثر به مرحله دوم راه یافته است افزود: تمام آثار، پُرتره (چهره) و فاخر بودند؛ ضمن اینکه سه اثر مربوط به هنرمندان کرمانی و یک اثر هم مربوط به هنرمند کشوری است.

وی در رابطه با تأخیر در ساخت تندیس سردار سلیمانی در شهر کرمان اظهار داشت: پس از شهادت سردار سلیمانی، فراخوان ساخت تندیس را منتشر و جوایز آن را نیز مشخص کردیم.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان ادامه داد: مرحله دوم برنامه زمان‌بندی نیز ۲۰ اسفندماه بود و قرار شد که ساخت آثار به اخذ قرارداد برسد، اما با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم و تمام برنامه‌ها تعطیل شد.

محسنی تکلو ادامه داد: با تعطیلی ادارات و فروشگاه‌ها، هنرمندان نتوانستند متریال مورد نیاز را خریداری و به ساخت ماکت اقدام کنند؛ ضمن این‌که پس از آن با تعطیلی ایام نوروز مواجه شدیم و کار به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، ماکت‌ها با اندکی تأخیر ساخته و به شهرداری ارائه شده است، گفت: در انتخاب اثر برتر و ساخت تندیس، علاوه بر کیفیت، کاراکتر و شخصیت‌پردازی سردار سلیمانی نیز حائز اهمیت است.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری از تحویل آثار چهار هنرمند به شهرداری کرمان خبر داد و گفت: برخی از این آثار باید در کارگاه و یکی از آن‌ها نیز باید در محل ساخته و نصب شود.

محسنی تکلو افزود: قبل از اینکه به‌طور مستقیم سراغ ساخت تندیس برویم، از هنرمندان خواستیم ابتدا اثر خود را روی ماکت پیاده کنند.

وی با اشاره به برخی انتقادها مبنی بر این‌که چرا در شهر کرمان که شهر سردار سلیمانی است، ساخت تندیس به تأخیر افتاده، اما در برخی از شهرهای دیگر از جمله اهواز، تندیس سردار سلیمانی ساخته و رونمایی شده است؟ گفت: ما قصد داریم کاری انجام دهیم که از کیفیت بالا برخوردار بوده و در خور و شان سردار دل‌ها باشد.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری افزود: برای اینکه اثری باارزش، باکیفیت و بادوام ارائه کنیم، فراخوان را دومرحله‌ای منتشر کردیم؛ در مرحله اول، رزومه و طرح‌های هنرمندان را خواستیم و مرحله دوم، پیاده‌کردن طرح روی ماکت بود؛ یعنی هنرمند ماکت اثر را می‌سازد تا بهتر بتوانیم توانمندی وی را در ساخت تندیس ارزیابی کنیم.

محسنی تکلو ادامه داد: ساخت تندیس سردار سلیمانی، برای ما از اهمیت وافری برخوردار است؛ زیرا این تندیس باید برای نسل‌های آینده باقی بماند؛ به همین دلیل، سعی کردیم این کار را با جدیت و کارشناسانه انجام دهیم، حتی اگر با تأخیر انجام شود.

وی با بیان این‌که بزودی شاهد رونمایی از تندیس سردار سلیمانی خواهیم بود، گفت: در حال حاضر برای این‌که هرکدام از تندیس‌ها در کدام نقطه شهر نصب شود، منتظر نظرات و دیدگاه مدیران شهری هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha